Sombra - Vše co zatím víme

Sombra - Vše co zatím víme



Článek obsahuje téměř všechny informace o Sombře, včetně postupu rozluštění jednotlivých hádanek i čistých spekulací. Samotné spekulace jsou vždy poznatelné a pokud zrovna vám fantazírování vadí je možno je snadno přeskočit. Pokud jsou vám různé šifry a obraty z počítačového světa cizí, slovníček na konci článku může pomoct se základní orientací.

 

Jak to všechno začalo

První zmínku o Sombře přinesl Reaper. Na mapě Dorado má na začátku hry šanci říct: "Kde je Sombra, když ji potřebuješ?"

Na stejné mapě leží noviny s titulkem: "Kdo je Sombra?"

V cílové destinaci hlásí obrazovky: "Uzavřeno kvůli protokolu Sombra."

Složky na stole označené "přísně tajné" obsahují jména Soldier: 76, Jack Morrison a Sombra.

 

Postupem času se do hry přidalo několik dalších zpráv. 22. srpna se protokol sombra změnil na ACCESSO NO AUTORIZADO: protocolo Sombra V2,3.

Noviny na zemi na Doradu nově obsahovaly titulek Ola Medial de Hackeos.

Na dalších mapách se pak objevovaly noviny s nadpisem Global Hacking Spree.

Na mapě Numbai bylo oznámeno, že LumériCo v Doradu nahlásilo napadení hackery.

 

Na mapě Temple of Anubis leží složky s maskovanou postavou, pod níž je obrázek Mexického Zikkuratu. Dnes již samozřejmě víme, že se jedná o složku hrdinky Ana Amari, ale dříve si mnoho lidí myslelo, že se může jednat o Sombru. Dezinformace je něco, co provází celou historii této záhadné postavy.

 

První krůčky

Vyšla Ana a s ní první skryté zprávy. V Ana Origin Story se na dvou místech objevila série špatně viditelných znaků. Prvně poté, co Widowmaker střelí Anu do oka, podruhé se objeví poté, co se matka Pharah vrací do aktivní služby.

Po zvýraznění se objeví hexadecimální zápis. Pokud se převede přes ASCII tabulku, dostaneme další krok. Teprve po použití XORu s konstantou 23 se objevila zpráva: "which has the information; It has the power."

Ta, která má informace, má moc.

Zároveň se v každém kusu kódu zobrazí podpis. Přesněji pro každý ze dvou vzkazů je podpis jiný:

Somb Ra.

Hexadecimální zápis zobrazený v čase 1:16

2E 2E 2E 7B 76 20 66 62 72 20 63 7E 72 79 72 20 7B 76 20 7E
79 71 78 65 7A 76 74 7E D4 A4 79 2C 20 63 7E 72 79 72 20 72
7B 20 67 78 73 72 65 2E 2E 2E 7B 76 20 66 62 72 20 63 7E 72
79 72 20 7B 76 20 7E 79 71 78 65 7A 76 74 7E D4 A4 79 2C 20
63 7E 72 79 72 20 72 7B 20 67 78 73 72 65 2E 2E 2E 7B 76 20
66 62 72 20 63 7E 72 79 72 20 7B 76 20 7E 79 71 78 65 7A 76
74 7E D4 A4 79 2C 20 63 7E 72 79 72 20 72 7B 20 67 78 73 72
65 2E 2E 2E 7B 76 20 66 62 72 20 63 7E 72 79 72 20 7B 76 20
7E 79 71 78 65 7A 76 74 7E D4 A4 79 2C 20 63 7E 72 79 72 20
72 7B 20 67 78 73 72 65 2E 2E 2E 64 78 7A 75

Hexadecimální zápis zobrazený v čase 2:11

65 76 2E 2E 2E 7B 76 20 66 62 72 20 63 7E 72 79 72 20 7B 76

20 7E 79 71 78 65 7A 76 74 7E D4 A4 79 2C 20 63 7E 72 79 72
20 72 7B 20 67 78 73 72 65 2E 2E 2E 7B 76 20 66 62 72 20 63
7E 72 79 72 20 7B 76 20 7E 79 71 78 65 7A 76 74 7E D4 A4 79
2C 20 63 7E 72 79 72 20 72 7B 20 67 78 73 72 65 2E 2E 2E 7B
76 20 66 62 72 20 63 7E 72 79 72 20 7B 76 20 7E 79 71 78 65
7A 76 74 7E D4 A4 79 2C 20 63 7E 72 79 72 20 72 7B 20 67 78
73 72 65 2E 2E 2E 7B 76 20 66 62 72 20 63 7E 72 79 72 20 7B
76 20 7E 79 71 78 65 7A 76 74 7E D4 A4 79 2C 20 63 7E 72 79
72 20 72 7B 20 67 78 73 72 65 2E 2E 2E

 

Další zpráva přišla vzápětí, ve videu vývojářů. Tým pracující na Overwatch si tento způsob komunikace oblíbili, ale nově přidali na konec videa skrytou zprávu. Po skončení videa na obrazovce probliknou obrazce, které připomínají vypadlý signál u televize. Tento efekt se používá často pro efekt, ale zde se jednalo o další ukrytou zprávu.

Pokud se obraz rozšifruje pomocí Code 128, převede do binární soustavy a poté zapíše pomocí barev, získá se QR kód. Krok za krokem je postup ukázán na Redditovém vláknu zde.

Zpráva zní: "¿Estuvo eso facilito? Ahora que tengo su atención, déjenme se las pongo más difícil."

Tedy: "Bylo to lehké? Teď když mám tvoji pozornost, pojďme to udělat složitější."

A tím byl hon na Sombru pořádně započat.

 

Jelikož je Ana dvaadvacátým hrdinou hry, působí číslo 23 nutné k rozšifrování textu jako další skrytá indicie. Toto číslo ve spojitosti se Sombrou objevuje velice často.

Odkazy na Sombru se všechny týkali mapy Dorado v Mexiku. Předpokládalo se tedy, že se Sombra, nebo odkaz na ní objeví v animovaném kraťasu Hero se Soldierem. Zvláště pak, když byl vydán text ku příležitosti onoho videa. Jeden obrázek obsahoval nezřetelnou postavu, Nakonec se v daném příběhu... možná objevila? O tomto nepřímém odkazu bude více řečeno níže, ale jedná se o číslo 23 ke konci videa, kde Alexandra strhává ze stěny plakát Jacka Morissona.

Náhoda? Easter egg? Informace?

 

Z oficiálních zdrojů (nepočítáme-li skryté zprávy) se jméno Sombra objevila ještě v komixu. Krátká Repaerova zmínka je  očekávatelném duchu. Snaží se získat nějaké užitečné informace.

 

Summer Games

Na chvíli se Sombra odmlčela, ale poté přišly Summer Games. Trailer na tento event přinesl mnohem víc, než se očekávalo.

Nejnápadnější bylo vlnění vzduchu. Při ukázce Luciova pobíhání po stadionu se za ním vlnil vzduch v místech, kde by nic být nemělo. Ihned se vyrojily spekulace, že zde byla právě Sombra.

Další zprávu nesla Tracer:

Dle vlákna na Redditu se došlo k tomu, že se jedná o kódování base64 a zpráva pak zněla Salted__ifK/Ei9^1Q*Qt+V= /W&/ _V?qfF"=q[ z * Zu5kLC

Tedy další šifra, nejspíše OpenSSL. Tento text stále odolává.

 

Třetí zprávu skrývala většina hrdinů. Hrdinové ukazovali své skiny a mapa za nimi obsahovala změnu oproti reálné předloze na mapě. Tyto drobné změny ukazovaly různé směry. Šlo tedy obrázky sestavit do jakéhosi pomyslného kompasu.

Jelikož se jedná o mřížku 3x3, byla další teorie numerická klávesnice jako na mobilu, což by dávalo čísla 658254197.

 

Nejnápadnější změna oproti originální mapě je Mercy. Cedule za ní ukazuje na opačnou stranu, než ve hře, jiné značky jsou nápadné méně.

Hrdinové se ve videu objevily v následujícím pořadí:

  • 0:17 - Mercy
  • 0:19 - D.Va
  • 0:21 - Tolbjorn
  • 0:22 - Genji
  • 0:24 - McCree
  • 0:30 - Symmetra
  • 0:34 - Bastion
  • 0:46 - Winston
  • 0:47 - Tracer

Co přesně tyto informace znamenají zůstalo nějakou dobu obestřeno tajemstvím.

Summer Games skrývali ještě jedno tajemství. Logo na obrazovce v menu hry zvláštně poblikávalo, pokud se přecházelo mezi jednotlivými obrazovkami. Zde se komunita dobrala výsledku, tyto znaky byly zvukové vlny. Tyto zvuky, přesněji tóny, udávaly čísla 766272, což překladem přes T9 šifru dalo jediné slovo, SOMBRA.

Jeff Kaplan v jednom rozhovoru prohlásil, že to nebylo vše, co mohli hráči najít. Dá se tedy předpokládat, že mnohá tajemství hry Overwatch zůstala stále neobjevena.

 

Komunita šílí

Hledání Sombry bylo natolik populární, že lidé začaly hledat, kde se dá. Dokonce to zašlo tak daleko, že hledaly zkazky v jakýchkoli nesrovnalostech ve hře. Objevilo se někde podivné světlo, zvlnění vzduchu, či podezřelý zvuk? Cokoli padlo na oltář hledání Sombry.

Mercy se přitáhla pozpátku k hrdinovy a její hráč nevěděl, že za sebou hrdinka nechává stopu zvlněného vzduchu. Navíc si myslel, že se o něco zarazil, neb se přitahoval na vzdálenost půl metru. Prý viděl Sombru.

Z Hanzovi ultiny byl vidět jen kousek bořící se do zdi, byl tak vidět jen modrý oblak. Opět Sombra.

Flankující Reaper. Sombra.

Nutno podotknout, že si většina lidí pouze uřízla ostudu.

Některé hledání vedly do slepé uličky, někdy se jednalo o podvod.

Někdo prý viděl podivně neviditelnou postavu pobíhající po Doradu, někdo další našel rovnou Sombru ve hře a fotky zveřejnil. Tyto věci komunitu zaujaly, ale byly rychle odvrhnuty jako nedůvěryhodné.

Důležitým, byť mylným objevem v této době byl takzvaný Sky Code.

Myšlenka byla taková, že Sombra pronikala do hry i do informací o hře. Videa k hrdinům, rozhovory vývojářů, herní rozhranní, nic nezůstalo neušetřeno. Proč by tedy nemohla mít i něco společného s grafikou ve hře?

Na mapě Dorado se při pohledu na oblohu dalo odhalit něco, co vypadalo jako další skrytá zpráva. Možná zvukový záznam? Přestože se tato informace nepotvrdila, Sombra na ni zareagovala.

 

Dorado screenshot

V galerii na playoverwatch.com se objevil obrázek z mapy Dorada, ovšem poškozený. Samozřejmě se jednalo o další zprávu od všemi pronásledovaného hackera. Po porovnání s originálním obrázkem získala komuniza zprávu:

"Por que estan mirando al cielo? La respuesta no esta sobre sus cabezas, esta detras de ustedes. A veces, necesitan analizar sus logros previos."

"Proč se díváš na oblohu? Odpověď není nad tvou hlavou, je za tebou. Občas musíš analyzovat své předchozí úspěchy (achivements)."

 

Jednalo se o přímou stopu k další zprávě. Jelikož je tento achivement stále dostupný, může se na něj podívat každý. Stačí se přihlásit na stránce playoverwatch.com, podívat se na svůj profil a v achivementech je vidět obrázek obráceného otazníku.

Zobrazit kód stránky zobrazí další informace: "Vientos, nada mal. No obstante, me aburro. Intentemos algo nuevo en la misma dirección. uczihriwgsxorxwunaarawryqhbrsfmeqrjjmu 5552E494 78T3 4VM9 OPL6 IS8208O913KRlrx"

"Sakra to není špatné. Nicméně se začínám nudit. Zkusme něco ve stejném směru. uczihriwgsxorxwunaarawryqhbrsfmeqrjjmu 5552E494 78T3 4VM9 OPL6 IS8208O913KRlrx"

Co to znamená?

Pokud se zašifrovaný text vyřeší pomocí Vignérovy šifry, což si můžete zkusit také, dostanete další stopu.

1) Stačí vložit text zde

2) Jako klíč se použijí hrdinové ze summergames v pořadí, v němž se objevily (tracertorbjornwinstonsymmetradvamercybastiongenjimccree)

3) Získaný výsledek blzgdapiproaakamaihdnetmediascreenshot 5552E494 78B3 4CE9 ACF6 EF8208F913CFjpg je nápadně podobný webové adrese, stačí jej tedy přepsat a dodat adekvátní znaky a získá se:

4) blzgdapipro-a.akamaihd.net/media/screenshot/5552E494-78B3-4CE9-ACF6-EF8208F913CF.jpg

Pokud nepoznáváte upravený obrázek, zde je jeho neporušená verze.

Pokud někoho zajímá porovnání obou obrázků, pak zde je python2 skript na porovnání,

 

Sombraskull

Porovnání obou obrázků dalo vzniknout obrázku s nímž je nyní Sombra spojována minimálně tolik, jako Winston s burákovým máslem.

První lebka:

Parece que te gustan estos jueguitos... por que no jugamos uno de verdad?
                          :PB@Bk:
                      ,jB@@B@B@B@BBL.
                   7G@B@B@BMMMMMB@B@B@Nr
               :kB@B@@@MMOMOMOMOMMMM@B@B@B1,
           :5@B@B@B@BBMMOMOMOMOMOMOMM@@@B@B@BBu.
        70@@@B@B@B@BXBBOMOMOMOMOMOMMBMPB@B@B@B@B@Nr
      G@@@BJ iB@B@@  OBMOMOMOMOMOMOM@2  B@B@B. EB@B@S
      @@BM@GJBU.  iSuB@OMOMOMOMOMOMM@OU1:  .kBLM@M@B@
      B@MMB@B       7@BBMMOMOMOMOMOBB@:       B@BMM@B
      @@@B@B         7@@@MMOMOMOMM@B@:         @@B@B@
      @@OLB.          BNB@MMOMOMM@BEB          rBjM@B
      @@  @           M  OBOMOMM@q  M          .@  @@
      @@OvB           B:u@MMOMOMMBJiB          .BvM@B
      @B@B@J         0@B@MMOMOMOMB@B@u         q@@@B@
      B@MBB@v       G@@BMMMMMMMMMMMBB@5       F@BMM@B
      @BBM@BPNi   LMEB@OMMMM@B@MMOMM@BZM7   rEqB@MBB@
      B@@@BM  B@B@B  qBMOMB@B@B@BMOMBL  B@B@B  @B@B@M
       J@@@@PB@B@B@B7G@OMBB.   ,@MMM@qLB@B@@@BqB@BBv
          iGB@,i0@M@B@MMO@E  :  M@OMM@@@B@Pii@@N:
             .   B@M@B@MMM@B@B@B@MMM@@@M@B
                 @B@B.i@MBB@B@B@@BM@::B@B@
                 B@@@ .B@B.:@B@ :B@B  @B@O
                   :0 r@B@  B@@ .@B@: P:
                       vMB :@B@ :BO7
                           ,B@B

Nápis znamená: "Vypadá to, že se ti líbí malé hry... proč si nezahrát skutečnou?"

 

Na fóru Blizzardu přidal uživatel Skycoder (povědomé jméno, že?) 23. srpna příspěvek s názvem 00110010 00110011. Jméno příspěvku převedeno z binárního kódu znamená 23.

Při načítání stránky bylo možno všimnout si rozglitchovaného obrázku Reapera. V něm se také skrývá zpráva. Krom posunutí celkového obrazu se objevují čtverce o standardizované velikosti. Opravení těchto konkrétních kusů znamenalo získat číslo (číselný ekvivalent rozdílu barev v obrázku a adekvátních), což dá jednoduché poselství

Aquiesta tujuego.

Zde je tvá hra.

Po načtení fóra se objeví kód, jehož rozluštěním přišla další lebka. Zde bylo rozluštění rychlé, stačilo použít Base64 a převést do ASCII.

                          :PB.Bk:                          
                      ,jBˆ@B@B@B@BBL.                      
                   7G–B“B•BMMMMMB@B@B@Nr                   
               :kB’B.ˆ—MMOMOMOMOMMMMŒB˜B@B1,               
           :5‘B.B˜BˆBBMMOMOMOMOMOMOMMŠ’nBnB@BBu.           
        70n†•BˆB’B”BXBBOMOMOMOMOMOMMBMPB˜BˆB@B@B@Nr        
      G˜–—BJ iBˆB‡ˆ  OBMOMOMOMOMOMOM–2  B.B@B. EB@B@S      
      ’–BM‡GJBU.  iSuBˆOMOMOMOMOMOMM—OU1:  .kBLMˆM†B—      
      BŒMMB™B       7ˆBBMMOMOMOMOMOBB–:       B‡BMMˆB      
      .˜ˆBŠB         7’–@MMOMOMOMM@B@:         @@B@B@      
      .’OLB.          BNB.MMOMOMM.BEB          rBjM„B      
      .@  @           M  OBOMOMM@q  M          .@  @@      
      „•OvB           B:uŒMMOMOMMBJiB          .BvM@B      
      „B‘B˜J         0‘B—MMOMOMOMB•B@u         q@@@B@      
      B„MBBŒv       G.‹BMMMMMMMMMMMBBˆ5       F„BMM@B      
      ‡BBM.BPNi   LMEB…OMMMM.BƒMMOMMŠBZM7   rEqB‡MBB„      
      B˜–„BM  BmB„B  qBMOMB.B…B„BMOMBL  B@B@B  @B@B@M      
       J–m†„PB.B„B™B7GˆOMBB.   ,@MMM@qLB@B@@@BqB@BBv       
          iGB•,i0„M–BnMMO‹E  :  M@OMM@@@B@Pii@@N:          
             .   B—M.B.MMM@B@B@B@MMM@@@M@B                 
                 @B@B.i@MBB@B@B@@BM@::B@B@                 
                 B@@@ .B@B.:@B@ :B@B  @B@O                 
                   :0 r@B@  B@@ .@B@: P:                   
                       vMB :@B@ :BO7                       
                           ,B@B 

Lebky si jsou podobné, ale nejsou stejné. Porovnáním se získá kód:

OHVSURPHWLXQMXHJR...FUHRTXHXVWHGHVORVGHWHFWLYHVGHMXHJRVOROODPDULDQXQWUDLOKHDG?EOCJGDXVD-DPEDV-FDODYHUDV.KWPO

 

Opět lze celý text podrobit Cesarově šifře s konstantou 23 pro získání internetové adresy a zprávy:

LESPROMETIUNJUEGO...CREOQUEUSTEDESLOSDETECTIVESDEJUEGOSLOLLAMARIANUNTRAILHEAD?BLZGDAUSA-AMBAS-CALAVERAS.HTML

Zprávu je třeba vyčistit, ale výsledkem pak je vzkaz:

Les prometi un juego...creo que ustedes los Detectives de Juegos lo llamarían un trailhead? BLZGDUSA-AMBAS-CALAVERAS.HTMLNa konečné adrese se pak nachází lékařská zpráva:

https://blzgdapipro-a.akamaihd.net/media/screenshot/usa-ambas-calaveras.html

V jednom okamžiku se ve videu objeví glitch a lebka Sombry.

Vlastnosti videa pak obsahují zprávu:

Parecen estar muy interesados en estos "héroes". ¿Tal vez les interese conocer algunos detallitos que he averiguado sobre ellos? 

Zdá se, že máš velký zájem o tyto "hrdiny". Možná, že by tě zajímaly některé detaily, které jsem se o nich dověděla?

 

Slíbila jsem ti hru... věřím, že herní detektivové tomu říkají začátek cesty?

Opět se nejedná o jedinou skrytou zprávu. Vpravo dole je vidět tep pacienta. Pozornějšímu pozorovateli neunikne, že tep vystřelí vždy pod jednou z čar. Jelikož je čar přesně 26, což odpovídá počtu písmen anglické abecedy, dá se smysl šifry snadno odhadnout. Jejím výsledkem je:

momentcrime

 

Analýza pacienta Janina Kowalska

Samotné jméno je ekvivalentem amerického John Doe (respektive Jane Doe pro ženy). Další informace jsou věk, pacientce je někde v rozpětí 50-60 let. Zranění pravého oka díky výstřelu z pušky.

Tyto informace velmi dobře sedí na Anu Amari. Ta byla střelena od Widowmaker a poté se ukryla pomocí nespecifikovaného člena Overwatch před světem.

Jako ošetřující je uveden L.Lee. Možná falešné jméno, možná konkrétní. Jediné podobné známé jméno z členů Overwatch je Liao. Člen skupiny o němž víme pouze dvě informace. Jedná se o jednoho ze zakládajících členů Overwatch a není to (dle slov tvůrců) postava z Ana Origin.

Zpráva Sombry naznačuje, že hrdinové Overwatch skrývají temnější tajemství, než je doposud známo.

Za povšimnutí určitě stojí podobnost Sombřina znaku a zranění pacientky. Může se jednat o záměr? Je znak Sombry jakousi parodií na bojovníky s Omnic krizí?

 

A Moment in Crime

Zpět do minulosti. Video představující dvojici Junkrata a Roadhoga bylo stylizováno do pátracího pořadu. Jeho název byl právě A Moment in Crime.

Dále bylo zjištěno, že zasláním e-mailu na tips@amomentincrime.com přijde automatická odpověď:


 
Thank you for contacting A Moment in Crime's anonymous crime line!

We have analyzed your submission and forwarded the information to the relevant parties. Your help could be vital in apprehending these cri

...Estableciendo conexión...
...Protocolo Sombra v1.7 iniciado...


01:07:47 02:02:02 01:08:06 02:13:43 01:18:32
01:18:21 02:10:19 01:06:21 02:05:18 01:04:02
01:07:08 02:18:25 01:13:04 02:19:20 01:23:02
01:16:40 02:16:35 01:23:04 02:17:16 01:06:42
01:13:29 02:18:06 01:05:02 02:15:41 01:08:34

j.7F57O,NLv:qj.7B:,1qv@B1j5ivB:,

...Terminando conexión...

minals and bringing them to justice. These fugitives are responsible for a string of robberies, arson, and other crimes stretching from Sydney to  King's Row.
 
Authorities believe that they have set their sights on crossing the Atlantic to America.

Překlad:

Děkujeme za anonymní kontaktování linky A moment in Crime. Analyzovali jsme váš příspěvek a předali informace příslušným stranám. Vaše pomoc by mohla mít zásadní význam při zatýkání těchto krimi

...Estableciendo conexión...

...Protocolo Sombra v1.7 iniciado...

 

 

01:07:47 02:02:02 01:08:06 02:13:43 01:18:32

01:18:21 02:10:19 01:06:21 02:05:18 01:04:02

01:07:08 02:18:25 01:13:04 02:19:20 01:23:02

01:16:40 02:16:35 01:23:04 02:17:16 01:06:42

01:13:29 02:18:06 01:05:02 02:15:41 01:08:34

 

j.7F57O,NLv:qj.7B:,1qv@B1j5ivB:,

 

...Terminando conexión...

 

nálníků a jejich postavení před soud. Tito uprchlíci jsou zodpovědní za sérii loupeží, žhářství a dalších trestných činů, táhnoucí se od Sydney po King's Row.

Úřady se domnívají, že obrátit svůj pohled na průchod přes Atlantik do Ameriky.

 

Pokud se čísla zprávy vezmou a použijí na lebky, získají se další šifry. Časový kód jsou pak souřadnice ve tvaru AA:BB:CC.

AA je číslo lebky.

BB je řádek v lebce.

CC je sloupec.

Výsledkem pak je matice 5x5

Na řetězec získaný z emailu pak lze aplikovat Bifidovu šifru:

j  .  7  F  5  7  O  ,  N  L  v  :  q  j  .  7  B  :  ,  1  q  v  @  B  1  j  5  i  v  B  :  ,
12 21 42 54 53 42 24 32 45 15 33 34 44 12 21 42 14 34 32 55 44 33 22 14 55 12 53 31 33 14 34 32

1 2 2 1 4 2 5 4 5 3 4 2 2 4 3 2 4 5 1 5 3 3 3 4 4 4 1 2 2 1 4 2
1 4 3 4 3 2 5 5 4 4 3 3 2 2 1 4 5 5 1 2 5 3 3 1 3 3 1 4 3 4 3 2

11 24 23 14 43 22 55 45 54 34 43 23 22 42 31 24 45 55 11 52 35 33 33 41 43 43 11 24 23 14 43 22

Což je ve výsledku:

SOMBr@1NF:rM@7iON1SP0vvErrSOMBr@

Což se dá přepsat jako: Sombra Information is power Sombra

 

Stránka amomentincrime.com byla odhalena již v zárodku a opět skrývala informace ve svém kódu:

Bien hecho, ya tienen mi clave. Hackear este programa de televisión no tuvo chiste. Espérense a lo que sigue.

Výborně, máš mé heslo. Hacknout ten televizní program bylo bezvýznamné. Počkej na to, co přijde.

 

Zajímavostí jistě je, že stránka byla původně bílá a po dosáhnutí 5% změnila svou barvu na černou.

Také Terminado connection bylo nahrazeno Ending connecton.

...Estableciendo conexión...
...Protocolo Sombra v1.9 iniciado...

...Transmitiendo información a ómnicos activos... 5%

...Terminando conexión...

V kódu stránky byl přidán komentář:

Parece que se están calentando un poco las cosas... tendré que pasar desapercibida mientras esto se finaliza.

Zdá se, že je zde trochu horká půda... musím zůstat bez povšimnutí, dokud se to nedokončí.

 

Když se odpočet po několika měsících naplnil, změnil se text:

...Estableciendo conexión...

...Protocolo Sombra v1.95 iniciado...

 

...Transmisión finalizada - finalizando carga...

...Carga finalizada. Unidad Bastion E-54 comprometida...

 

...Terminando conexión...

 

V komentářích v kódu stránky se objevila nová informace: "v1.4.0.2.324??"

Dnes je tato informace v1.4.0.2.32448, což odpovídá současnému patchi. To dává všem spekulantům naději v brzké objevení Sombry... bohužel je tato naděje přiživována již velmi dlouho.

 

Krátce poté, co se procenta vyšplhala na 100% se oficální stránky Overwatch nedaly načíst. Nápor na servery byl očekávatelný a nejednalo se tedy o žádné překvapení. Pokud se příliš mnoho uživatelů snaží v jeden okamžik připojit na jednu stránku, servery často nezvládají. Zajímavostí je, že ikonka v prohlížeči se dočasně změnila na lebku Sombry.

 

Hacknutý Bastion

Po dokončení odpočtu amomentofcrime došlo k určitému rozčarování. Mnoho lidí čekalo tak dlouho a stopa vedla jen k... další stopě? Blizzard nikdy netvrdil, že odpočet je zároveň čas do oznámení Sombry. Oznámení hrdinky se očekává až na Blizzconu, ale to je také spekulace.

Všichni hledači pravdy se vydali zjistit, co hacknutý Bastion znamená. A on jim to doslova řekl. Na Doradu, pokud se postaví před jeden z hacknutých terminálů, vydá sérií pípavých zvuků. Nejedná se o nic jiného, než morseovku: SQOFBNIZWGDXSDO

Pomocí Vigenerovi šifry se dá pomocí klíče SOMBr@1NF:rM@7iON1SP0vvErrSOMBr@ získat konečná odpověď: ACCESSWWWLUMERICOMX

Jak je již zvykem, každá odpověď přináší více otázek a stránky LumeriCo.mx jsou prošpikována mnohými tajemstvími.

 

Hluboko v králičí noře

Prvním z tajemství na která se dá přijít je ruční přepsání adresy. Zde jsou některé dosud objevené:

/robots.txt

/omnics.txt

/api

 

Zajímavější však je telefonní číslo vpravo dole na stránce: (510) 766-2726. Na daném čísle se ozve zástupkyně společnosti LumériCo, ale je vzápětí přerušena ženským hlasem, který řekne sérii čísel:

5-2-4-1-3 (pauza) 23-4-14-8-6-18-17-23-21-18-15

Pokud druhou část položíme rovno numerické hodnotě anglické abecedy a písmena posuneme o hodnotu 23, pak získáme TAKECONTROL

https://lumerico.mx/TAKECONTROL/index.html je stránka s další šifrou.

 

Zajímavé je, že je možno rozkliknout obrázek Sombra lebky, čímž lze zjistit její jméno: "calavera.png", což je jméno pro lebky používané při mexickém Día de Muertos.

Samotný text je zašifrován pomocí transpoziční šifry. Po rozšifrování se získá:

Los felicito por haber llegado hasta aquí. Solo quería saber si estaban listos. (Hey, es muy difícil encontrar buena ayuda últimamente...deberían ver algunos de los payasitos que están trabajando conmigo) Por ahora, continuemos con el verdadero reto: acabar con LumériCo y su president e Guillermo Portero. ¿Y porqué? Porque es un hombre codicioso, corrupto y un ladrón abominable. Su plan de traer en línea el más grande y el más poderoso zigurat el 1 de noviembre no es nada más que una artimaña, un elaborado plan designado para ejercer aún más influencia sobre la gente de México y en gordar los bolsillos de sus compinches. ¿Y quién va a pagar por eso? La gente común y corriente, los mismos que siempre quedan olvidados.

He empezado a mejorar mis protocolos para que sean usados para derrumbar la infraestructura de LumériCo y Los Muertos también están intentando levantarse en contra de la corrupción. Mientras tanto, escarben por el sitio de LumériCo y busquen información que podamos usar en contra del cabrón, mejor aún, encuentren su nombre de usuario y contraseña para asegurarnos de que ciertos detalles no muy favorables sobre el presidentito...aparezcan...

Pude encontrar el nombre de usuario y contraseña de un empleado de soporte de LumériCo, empiecen por ahí:

GFlores/g#fNwP5qJ

Překlad:

Gratuluji ti, že jsi zde. Jen jsem chtěla vědět, jestli jsi byl připraven, nebo ne. (Hej, je velmi těžké najít v poslední době dobrou pomoc. Měl bys vidět některé z těch klaunů, kteří se mnou pracují) Pro tuhle chvíli pojďme pokračovat se skutečnou výzvou, koncem LumériCo a prezidentem William Portero. A proč? Protože se jedná o chamtivého, zkaženého muže a ohavného zloděje. Jeho plán, aby byl 1. listopadu spuštěn největší a nejsilnější zikkurat, není nic víc než lest, propracovaný plán na získání ještě většího vlivu na lidem Mexika a získání více peněz pro jeho kumpány. A kdo za to bude platit? Obyčejní lidé, kteří jsou vždy zapomenuti.

 

Začala jsem upgradovat své protokoly tak, aby byly použity k shození infrastruktury LumériCo a Los Muertos se také snaží postavit proti korporaci. Mezitím prohledej web LumériCo pro více informací, které můžeme použít proti tomu bastardovi, nebo lépe, najít jeho uživatelské jméno a heslo, aby stovky "ne tak příznivých" faktů vypluly na povrch.

 

Byla jsem schopna získat uživatelské jméno a heslo zaměstnance Lumerico Corp. začni zde:

GFlores/g#fNwP5gJ

 

Stačí na stránce spustit přihlašování a zadat údaje. Tím se dá dostat do e-mailové schránky, v níž je několik zpráv. Nejzajímavější je následující:

De:Valeria Valderrama
Para:Gonzalo Flores
Asunto:Página de Guillermo

Hola, Gonzo:
¿Puedes ver el tráfico de https://lumerico.mx/president-bypass? Guillermo debería ser el único accediendo desde su página de inicio privada, pero parece que está teniendo mucho tráfico. Tal vez tengamos que escalar esto a
la señorita Jiménez, pero quiero estar segura de que es digno de su tiempo.

Valeria Valderrama

Obsahuje opět odkaz na stránku LumériCo. Ovšem otevření tohoto odkazu vydá varování:

Acceso denegado

Dirección IP inválida

Intento de inicio de sesión inválido detectado. Intentos adicionales serán perseguidos con todo el rigor de la ley.

 

Ve zdrojovém kódu stránky je opět skrytá zpráva President Auth-Bypass Revision 1.02: /.git/

 

To vedlo uživatele vypsat data z podstránky s protokolem git a nahrát je na GitHub. Díky tomu byly zjištěny data o souboru class.authentication.php, který obsahuje šifrovací funkci a class.president-bypass.php soubor obsahující prezidentovo (Guillermo Portero) uživatelské jméno GPortero a šifrované heslo

MzY:? MTI5: Azy: OWM:? EDO: ZGU:? jVTM: MTJm: 2ITM: MTUw:? QjY: OWY:? kto: MTQx:? MzY.

Rozšifrováno dle získaných souborů se ukázalo dospělo k heslu

Xy@4+Bkuqd<53uJ

 

Mezi již známými emaily je jeden, který nelze přehlédnout. Email označený lebkou:

Veo que se han podido infiltrar en su correo.
No se preocupen, él no puede ver este correo, lo he ocultado de su vista si se conecta desde una de sus direcciones conocidas de IP.
Necesito un poco más de tiempo para establecer el próximo grupo de potocolos. Manténganse atentos a principios de la otra semana. Le echaré unos cuantos trapitos sucios en sus correos para que se filtren al público
"accidentalmente". Ya veremos como reaccionan los medios de comunicación.

Vidím, že jsi byl schopen proniknout do naší vaší pošty. Neboj se, že by někdo viděl tenhle e-mail, je skrytý před zobrazením, pokud je připojení z jedné ze známých IP adres.

Potřebuji trochu více času nastavit další skupiny protokolů. Zůstaň naladěn začátkem příštího týdne. Nechým "omylem" uniknout několik e-mailech, které nechtějí, aby veřejnost viděla. Uvidíme, jak zareagují média.

 

Únik informací

Několik dní před vypuknutím Halloweenského patche došlo k úniku informací. Na XBOXovém obchodu se objevila zpráva o možnosti koupit si Halloweenské lootboxy. Krom potvrzení skinů a dalších kosmetických předmětů zaujal komunitu bonbon s lebkou Sombry.

Druhým únikem pak byla samotná Sombra... nebo nebyla?

Pravdou je, že se informace o Zomnicích, Dr. Junkensteinovi a třech obtížnostech potvrdily. O postavě níže zatím žádné oficiální informace nejsou. Může se skutečně jednat o Sombru, zároveň se může jednat o jinou postavu, o zcela klamavou informaci, nebo dokonce úmyslný únik informací.

Jsou-li informace pravdivé, pak nám text lecos prozrazuje o jejím charakteru.

Zároveň je třeba vzít v úvahu, že pokud je únik pravdivý a nechtěný, mohl ovlivnit informace, které nám jsou z oficiálních zdrojů předkládány.

 

PTR obsahuje víc, než pouhé současné informace. Občas se komunitě povede z dat vytáhnout nové informace, které dosud nikde ve hře zobrazeny nejsou.

Jedná se jak o různé hlášky, které k dnešnímu datu již ve hře jsou (My Halloween costume? Cyborg Ninja; hlášky hrdinů po boostnutí od Any), tak i hlášky, které ve hře stále nejsou:

Symmetra - I will augument your shield. O změně Symmetry, aby byla variabilnější, se mluví již nějakou dobu. Tato a další hlášky u Symmetry naznačují, že ví, kterým směrem se chce Blizzard vydat.

Lucio - It's me Lucio! Klasické hlášky pro hrdiny, pravděpodobně.

Nejzajímavější z dosud objevených hlášek je série pro každého hrdinu vztahující se k jediné myšlence: "Mezi námi se skrývá nedetekovatelný nepřítel."

 

Spekulace o Sombře

Před podrobnější analýzou toho, kdo je Sombra a co o ní víme, bylo by smutné opomenout teorie komunity. Některé jsou opravdu velmi povedené a zajímavé a možná na nich je mnohem více, než se může zdát. Přeci jen, čím méně informací, tím více prostoru pro spekulace.

Všechny tyto spekulace ovšem vznikly předtím, než došlo k úniku obrázku fialové dívky. Stále nevíme, komu onen obličej patří. Pro přirovnání, Genji také za mlada vypadal jinak.

 

Ana je Sombra

Tato spekulace byla již podrobněji rozebrána zde. Vznikla jednoduše proto, že byl očekáván pouze jeden hrdina. Složka na stole v mapě Temple of Anubis ukazovala maskovanou osobu. Noviny na Doradu ukazovaly maskovanou osobu. Ve výsledku tedy 1+1 dalo jednu a tutéž osobu. Tehdy se předpokládalo, že Sombra bude sniper/léčitel.

Jak se nakonec ukázalo, oním léčitelem byla Ana. Skutečně se jednalo o léčitele snipera a dokonce i očekávaná podoba byla velmi přesná, špatně bylo jen jméno.

 

Sombra je virus

Pamatujete na video Recall? Toto video obsahuje více informací, než se může zdát. Málokomu unikly profily hrdinů na monitoru, ale co dalšího se v příběhu stalo?

Jedna z teorií je, že Reaper chtěl získat informace o agentech Overwatche. Kdo ví, možná je jen chtěl probudit do aktivní služby, informací je stále málo.

Zajímavou teorií však je, že se nejednalo o extrakci dat, nýbrž o infiltraci. Reaper pomocí přístroje vložil do Athény virus.

O jaký účel se jedná sice není známo, ale spekulace jsou v tomto případě velmi rozmanité.

Jedna z teorií o vzhledu Sombry pak je hrdina se znakem Athény na čele. Pokud by tato umělá inteligence získala tělo, ale uvnitř její mysli by byl někdo jiný, jednalo by se o opravdu silného spojence.

 

Sombra je Omnic

Když se blížil animated short Hero, hodně spekulantů očekávalo nějaké informace o Sombře. Především proto, že je s ní celá mapa spojena, ale také proto, že jeden z obrázků obsahoval jakousi blíže nespecifikovanou osobu.

Nakonec ve videu je možné vidět něco jiného. Když Alexandra sundá ze zdi plakát, odhalí pod ním zbytky předchozího. Číslo 23 a znaky omniků.

Jedná-li se narážku na Sombru, pak tato scénka naznačuje bližší spojení její osoby právě s Omniky. To by také vysvětlovalo její úchvatné hackerské schopnosti.

 

Sombra chce povolat Doomfista

Widowmaker má zcela jednoznačné spojení s Talonem. Reaperovo spojení již tak jasné není. Možná spolupracuje, možná je členem, možná si Talon najal pro vlastní potřeby. Jisté je, že je mezi nimi nějaká spojitost.

Reaper spolu s Widowmaker chtěli z muzea získat Doomfistovu rukavici. Jelikož je známo spojení mezi Sombrou a Reaperem, nemohla mít hackerka něco společného s tímto pokusem?

Shánět informace, vypnout alarmy, naplánovat akci, kontaktovat Doomfista, nebo dokonce být v předních organizačních příčkách Talonu?

Jelikož je Sombra postava operující ze stínů, zní tato možnost pravděpodobně.

 

Sombra je Alexandra

Kdo je dívka z animovaného příběhu Hero? Je to latinoameričanka žijící v Doradu, tedy základ pro to být tajemnou postavou má. Problémem s touto teorií je hned několik. Především, celý příběh se odehrává až po rozpadu Overwatch, tedy pokud by Alexandra necestovala časem, byla by až příliš mladá.

Samozřejmě o této dívce panuje mnohem více teorií. Je Sombra její matka? Jedná se o dceru Soldiera, nebo spíše Reapera?

Všechny tyto spekulace se zdají být... pouze hádáním. Většinou mají příliš mnoho rozporů. Třeba se ale ukáže, že je Alexandra více, než obyčejná dcera pekařky.

 

Sombréra (funny fact)

Na mapě Dorado bylo sedm hacknutých terminálů, Zároveň se na mapě nachází mnoho klasických mexických klobouků. Po nějaký čas bylo možné do sedmi z nich střelit a objevil se ohňostroj. Tento easter egg byl již ze hry odstraněn.

 

Spekulace o schopnostech

Nejpřijímanější teorií o dovednostech Sombry je neviditelnost. Tato schopnost ve hře doposud zastoupená není. Hlášky hrdinů krom "je mezi námi nedetekovatelný nepřítel," obsahují i "nepřítel detekován".

Proč se mluví o nekonkrétním hrdinovi a ne přímo o Sombře? (Samozřejmě, budeme-li předpokládat, že neviditelnost bude patřit právě jí)

  1. Sombra bude schopna zneviditelnit (krom sebe i) někoho jiného.
  2. Blizzard si nechává do budoucna otevřená vrátka.
  3. Jedná se o něco jiného. Byl zde Lúcioball, Horde-mód, kdo ví co nás čeká. Neviditelnost se konec konců nemusí k Sombře nijak vztahovat.

Pokud vezmeme v potaz neviditelnost, jak by mohla být ve hře využita? Hře by seděla nedokonalá neviditelnost, tedy při pozornějším pohledu možnost vidět například zvlněný vzduch. V bitevním chaosu by se dala snadno přehlédnout, stačí si jen představit, jak často lidé stoupají do Junkratových pastí.

Jak by se pak neviditelný hrdina choval? Byl by odhalený prvním přijatým, či vystřeleným projektilem, nebo by nebyl schopen obstát vůči Hanzovu sonickému šípu a bedlivému pohledu Widowmaker?

 

Další oblíbenou spekulací je operování s ultimátními schopnostmi nepřátel. Například plošné snížení o 30% by byla zajímavá mechanika překvapivého prvního úderu. Nebo jakékoli jiné ovlivňování ultimátních schopností, doplnění spojencům, urychlení, nebo prodloužení cooldownů, zamezení používání... jednalo by se o velmi zajímavou mechaniku a (jako téměř všechny co jsou ve hře) velmi silnou.

 

Zajímavou možností by byly i nové pohybové možnosti. Například mít možnost přitáhnout se na určité místo i na svislou plochu. To by podpořilo její status skrývající se nenápadné hrdinky.

 

Teprve čas ukáže, jak se ve hře projeví. Pokud porovnáme schopnosti posledního přidaného hrdiny s předchozími, tak zjistíme, že unikátnost jejích schopností je obdivuhodná. Byla by škoda, kdyby po vší té době čekání nedosáhla Sombra očekávání.

 

Shrnutí postav

Ana - Sombra začala komunikovat skrze video od Any, byla s ní zaměňována a jedna z jejích stop vedla k její lékařské správě. Spojení s matkou Pharah je tak možná větší, než se zatím zdá.

Reaper - Tento Antihrdina se Sombrou spolupracuje a zná ji. Podobné zalíbení v symbolech smrti, skrývání se ve stínech a spojení s mapou Dorado nelze přehlédnout.

Widowmaker - Pokud Sombra spolupracuje s Reaperem, pak se dá předpokládad, že spolupracuje i s Amélií Lacroix, přesněji s organizací Talonem.

Soldier: 76 - V animovaném příběhu se Soldier vydal do Dorada a bojoval s Los Muertos. Zároveň má několik zajímavých slovních interakcí vztahující se k této mapě. Uvažuje, co je LumériCo zač a tvrdí, že Los Muertos jsou rakovinou pro město.

Trojice Ana, Soldier a Reaper se objevili všichni dohromady v jediném příběhu, kde padlo jméno Sombry. Ana, Soldier i Reaper byli členy původního týmu Overwatch, můžou být tedy další zakládající členové ve spojení?

Junkrat & Roadhog - Tato dvojice vyloupila banku v Doradu a Sombra využila pořad, který o nich informoval, ke kontaktu. Možná se jedná jen o náhodu, možná k nim má bližší (ať již pozitivní, nebo negativní) vztah.

Guillermo Portero - Prezident společnosti LumériCo. Jeho snem je dle jeho slov vybudovat v Mexiku infrastrukturu a pozvednout ji z následků Omnic krize, dle Sombry se jedná o zkorumpovaného muže.

Los Muertos - Jedná se o skupinu, jejíž zájmy nejsou zcela jasné. Spousta důkazů naznačuje, že porušují zákon, ale oni sami sebe označují za revolucionáře. Odkaz na jejich přítomnost je na mapě Dorado, ale také je možno nalézt jejich značku na mapě Hollywood (nikoli na Halloweenské verzi).

 

Slovníček pojmů

Pokud jsou některé pojmy méně známé, pak je zde krátký a stručný přehled některých pojmů, který snad pomůže v orientaci:

 

Hacker - Tento pojem se používá pro lidi (většinou zločince) pohybující se v počítačových sítích, snažící se získávat chráněná data, narušovat a nebo upravovat fungování programů. Slovo "hackování" však bývá nadužíváno a používáno nesprávně.

 

DDoS útok - Jedná se o pokus připojení příliš mnoha uživatelů na jeden server. Z pohledu serveru není rozdíl, jedná-li se o cílený útok několika jedinců, nebo skutečný nával zvědavých uživatelů. Důsledkem bývá pomalé fungování zasažených stránek, či jejich dočasné spadnutí.

 

Decimální soustava - Soustava obsahující 10 symbolů (číslic), jedná se o tu, kterou běžně používáme.

Binární soustava - Jinými slovy dvojková soustava je číselná soustava používající pouze dva symboly: 0 a 1. V současnosti se používá především v počítačích.

Hexadecimální soustava - Jinými slovy šestnáctková soustava, standardně využívá číslice a následně písmena. Oproti desítkové soustavě obsahuje číslice 'A', 'B', 'C', 'D', 'E' a 'F' odpovídající hodnotám 10-15. Využívá se v počítačových systémech z důvodu snadného převodu z binární soustavy.

 

ASCII - Tabulka znaků. Počítačové systémy ji využívají, aby bylo možno vykreslit libovolný znak pomocí binárního kódu. Každý znak se tedy dá vyjádřit i numerickou hodnotou.

 

XOR - Nestejnost. Pokud se porovnávají různá čísla, zjišťuje se, zda-li jsou nestejná. Pokud ano, xor platí. Jedná se o stejně hodnotnou matematickou operaci, jako >, <, =.

 

Code 128 - Čárový kód schopný zakódovat až 128 znak.

 

Base64 - Způsob kódování, který převádí binární data na posloupnost tisknutelných znaků. Umožňuje tak přenos binárních dat i kanály dovolující pouze text. Každý znak se převede binární hodnotu (dlouhou 8 bitů). Následně se každé 3 znaky spojí a znovu rozloží, tentokrát na řetězce dlouhé 6 bitů. Vzniknou tak 4 nové znaky o nových hodnotách.

 

Césarova šifra - Každý znak abecedy odpovídá číselně jeho postavení v abecedě. Pro zašifrování se toto číslo posune o určitou hodnotu, čímž dojde k zašifrování textu.

Vignérova šifra - Velmi podobná šifra, využívající ovšem dvě abecedy. Použijeme-li například dle anglické abecedy šifrovací klíč SOMBRA, pak první písmeno posuneme šifrovaného textu posuneme o (S = 19) devatenáct pozic, druhé číslo by jsme posunuli o 15 pozic atd.

T9 - Zkratka pro vkládání textu na devíti klávesách, zná každá, kdo psal SMS na nedotykovém mobilu.

 

 

Naposledy upravil/a Kizuoto 22.01.2017 v 20:00:26.

Možnosti
Diskuze

Kizuoto

Ceris
zato, ze clanek neni videt na hlavni strance muze Sombra? :)
Ano, o náhodu se nejednalo :)
Redaktor Overwatch.cz

Ceris

zato, ze clanek neni videt na hlavni strance muze Sombra? :)

Nenunka

Díky za super článek! Konečně jsem v obraze :)

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet

Hodnocení
Líbí se Vám tento článek od tohoto autora? Ohodnocením autora nám pomáháte zlepšovat kvalitu článků.
O článku
Kategorie Příběh
Autor článkuKizuoto
Zdroj článku odkaz
Pomocný autorNení
O autorovi

Kizuoto
Josef Mikoláš

Kizuoto je autorem 28 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.