Soldier: 76 - Guide

Soldier: 76 - Guide



Soldier: 76 je velmi silný hrdina a především velmi univerzální. Herní styl se dá snadno přizpůsobovat dle potřeby, může se držet s týmem, obíhat soupeře a pokud umře, doběhne rychle své spojence. Existuje mnoho triků, jak jej hrát efektivněji. Především novější patch ho posílil natolik, že vytlačil z mety McCreeho (přitom jsou oba rozdílní).

Čím má Soldier lepší mušku, tím je efektivnější. Ale i hráči bez dokonalého míření mohou hrát tohoto hrdinu velmi efektivně.

 

Schopnosti

Jistě každý zná schopnosti tohoto hrdiny, proto jsou popsány podrobně, včetně několika triků.

 

Základní střelba - Prvních několik výstřelů je velmi přesných. Konkrétně první 3 a další 2 mají velmi malý rozptyl, dá se tedy střílet opravdu přesně v dávkách asi 5ti výstřelů. Rozptyl je pří plné palbě velký, takže se vyplatí maximálně na malou, nebo střední vzdálenost.

 

Helix Rocket - Rakety vystřelené po přímce. Výbuch pokrývá malou oblast, odhazuje a způsobuje 120 zranění. Tedy stejně, jako většina vybuchujících příručních zařízení ve hře. Cooldown schopnosti je vcelku dlouhý, nicméně potenciál v tomto skillu je mnohem větší, než se může zdát, viz Helix Jump.

 

 

Sprint - Velmi ikonický skill pro Soldiera, umí běhat o polovinu rychleji, než normálně. Tento skill nemá žádný CD, dá se tedy využívat k stálému přesunu po mapě, útěku z nepřátelského dosahu, flanku, nebo rychlému doběhnutí na bojiště. Na dlouhý maraton se jedná o nejrychlejší postavu. Tracer se vyportuje a poté je na dlouhý přesun pomalá. Snad jen Sombra může konkurovat... ale ta zase nemůže utíkat pod plnou palbou.

Přechod mezi během a možností střílet okamžik trvá, je tedy třeba běhat s rozmyslem.

 

Biotic Field - Soldier pod sebe hodí lékárničku, která léčí nejen jeho, ale i spojence. Jedná se o jediného hrdinu, který není support a umí přímo léčit své spojence (dalo by se uvažovat ještě o Sombře, nebo s hodně přimhouřenýma očima o Genjim, viz. dále). Grafické zobrazení je vždy stejné a prochází i stěnami, účinek však ne. Také neléčí postavy stojící v léčivém poli, ale nacházející se nad ním. Většinou se nejedná o rozdíl, je ale možné hodit lékárničku z víšky a léčit sebe i spojence dole. Skill vypadá tak, že jej Soldier vezme a mrskne jím pod nohy, jenže po tuto krátkou cestu se jedná o projektil. D.Va ho může znegovat, Genji dokonce Deflectnout.

 

AutoAim - Tactical Visor je mnohem víc, než jen automatické zaměřování. V hledí Soldiera se vykreslí kruh a zaměří jakéhokoliv nepřítele v něm. Upřednostňuje ty blíže zaměřovači (není-li v zaměřovači žádný hrdina, střílí na místo zaměřovače, lze tedy stále sestřelit nepřátelskou věž, nebo Rip-Tire). Při zapnutí skillu si Soldier doplní zásobník a další reload je o polovinu rychlejší. Samotná střelba nemá rozptyl, ale nelze dát kritický zásah, zároveň ovlivňuje i Helix Rocket.

 

 

Helix Jump - Tento trik umožní dostat se na velmi zajímavá místa, nebo překonat až překvapivé překážky. Nejjednodušší způsob provedení je prostý skok a střelba pod nohy. Tak lze překonat některé stěny, nebo doskočit 2x tak daleko. Skutečný Helix Jump vypadá tak, že se Soldier podívá pod sebe. Poté se rozeběhne dopředu, vystřelí rakety, skočí, podívá se před sebe a zapne sprint. Víceméně od výstřelu všechny pohyby najednou. Díky tomu se doskok zvýší asi na trojnásobek. Lze tak například přeskočit průrvu na Hanamuře, mezi body A a B.

Díky této jednoduché metodě se může Soldier pohybovat po bojišti vskutku svobodně.

Malá ukázka míst, kam se Soldier dostane bez potíží sám.

 

Další triky

Soldier toho umí mnohem víc, než se může na první pohled zdát, proto je zde seznam několika dalších triků:

  • Během běhu je Soldier zranitelný. To se dá ovšem zmírnit jednoduchým trikem. Soldier se rozeběhne sprintem, vyskočil a stiskne střelbu. Po dopadnutí na zem znovu aktivuje sprint, vyskočí... a celé opakuje. Díky tomu se může pohybovat rychlostí sprintu a být stále přípraven na náhlé setkání s nepřítelem.
  • Není třeba přestat střílet pro srovnání mušky. Helix Rocket na okamžik přeruší střelbu a srovná mušku.
  • Je možno použít Helix Rocket a vzápětí Biotic Field. Tím získá Soldier aktivaci několika skillů v krátkém čase a může bez větší prodlevy pokračovat ve střelbě.
  • Po skončení sprintu lze stisknout přebíjení. Místo navrácení zbraně do pohotovostní pozice ji rovnou přebije.
  • Ukončování animací je u přebíjení velmi zřetelné. Soldier vezme náboje, mrskne s nimi do zbraně a... pak zbraň znovu namíří. Nebo může použít úder na blízko. Nebo se rozeběhnout, čímž ušetří drahocené okamžiky.
  • Zapnout Tactical Visor a vzápětí Biotic Field znamená spustit obě schopnosti ve stejný čas. Hrdina tím ušetří další drahocenné okamžiky.
  • Sedací Emote je u tohoto hrdiny velmi užitečný. Umožní mu schovávat se za nízkým plotem, nebo za rohem a přitom se rozhlížet.
  • Během Sprintu je možno kmitat myší ze strany na stranu. To soupeřům značně znesnadní míření. Bohužel jsou pak pohled na hru a případná orientace značně... roztřesené.
  • Biotic Field nedoplňuje pouze životy. Jakékoli léčení sebe, nebo i spojenců, znamená doplňování ultimátní schopnosti.

 

Spojenečtí hrdinové

Reinhardt, D.Va, Winston - Tito hrdinové umí ochránit Soldiera. Pokud je třeba distribuovat zranění například zprostřed ulice, nebo jen vydržet déle během ultimátky.

Ana - Kombinace Nano Boostu a Tactical Visoru je neuvěřitelně devastující. Plná palba bez možnosti minout, těžko zastavitelný nositel zkázy, to jsou znaky této kombinace. Soldier bez své ultimátky je stále velmi silným nositelem Nano Boostu.

Mercy - Damage boost snadno a rychle. Soldier s osobní lékařkou je přibližně tolik nepříjemný, jako Pharah+Mercy kombo.

 

Menší synergie jsou pak s následujícími hrdiny:

Zarya - Hodí se šetřit Helix Rocket, pokud má Zarya nabitou ultinu.

Mei - Co se vleče, neuteče. Zabít zmražený cíl je snadné zabít. Co přežije, na to je možno použít Tactical Visor.

Hanzo - Malá funny synergie, Pokud použije lučišník svou ultimátku, může se jejím středem Soldier "proplížit". Nebývá téměř k vidění, ale za pokus určitě stojí.

 

Nebezpeční nepřátelé

Soldier nemá žádné výrazné nepřátele. Pokud si nedá pozor, může mu ustřelit hlavu sniper, ale to může udělat komukoliv. Stejně to je s Roadhogem. Za zmínku stojí několik výraznějších nepřátel.

Junkrat - Soldier dokáže zabít víceméně vše, co vidí. Junkrat naopak dokáže zabít i to, co nevidí. Soldierova velká pohyblivost ho činí náchylnějšího na vběhnutí do pasti, nebo na granát.

Zarya - Tato hrdinka má značnou odolnost. Stihne tak zareagovat na Soldierovu palbu a ideálně si zapne bariéru na pohlcení raket. Proti ní je třeba postupovat opatrně.

D.Va - Její Defense Matrix umí znegovat střelbu, ultimátku a dokonce i léčení.

Reinhardt - Představuje podobné obtíže, jako D.Va. Dokáže chránit své spojence před těžkou palbou. Naštěstí bez štítu to není takový drsňák, aby nepodlehl.

McCree - Dříve se jednalo o nebezpečného nepřítele, dnes je situace spíše opačná. Soldier sestřelí kovbojovi klobouk, než by se nadál. Nicméně na blízko má McCree stále Flashbang.

Genji - Je tak pohyblivý, že je opravdu těžko trefitelný a Deflect udělá také mnoho. Čelí-li Soldier tomuto nepříteli, musí postupovat obezřetně.

Poznámka: V minulosti se strhla diskuze na téma "Soldier by měl být zapsán, jako counter na Reinhardta", což má určitě svou váhu. Jde především o to, že Reinhardt nebývá sám a nejen že ochraňuje tým, ale tým také ochraňuje jeho. Soldier, co spustí ultinu do Reinhardtova štítu, se neprostřílí skrz. Navíc se nejde dostat vždy do jeho zad.

 

Jak hrát Soldiera?

V zásadě existují dva protipóly:

Držet se s týmem, střílet skrze ochranu spojeneckých tanků a umožňovat týmu postupovat vpřed. Tato strategie těží z týmové soustředěné palby, vlastní ochrany a především využívá možnosti Biotic Field. Léčení spojenců jim umožní bojovat déle a dobíjí Soldierovu ultinu.

Nedržet se s týmem, tedy maximalizovat výhodu Sprintu. Pokud se může Soldier dostat protivníkům dozad, může nadělat ohromnou paseku. Navíc s týmem většinou někdo bývá. Střelba krom jiného prozradí Soldierovu pozici. Je tedy dobré ji často měnit, čímž dělá z hrdiny těžko zabitelný cíl.

Je velmi důležité naučit se pozicování. Pohybovat se po bezpečnějších cestách, dostat se za nepřítele, když je potřeba, být s týmem, žádá-li si to situace... Být vždy alespoň trochu kryt, případně mít připravenou únikovou cestu je jen základ dobrého pozicování.

Soldier není žádný sobec. Krom kontroly soupeřů může házet očko po zraněných spojencích.

Využívat rozšířené možnosti pohybu znamená velkou výhodu a je škoda ji nevyužívat. Tím není myšlen jen Sprint, ale také zvýšený skok.

Heal umí nejen léčit, ale i "snižovat příchozí zranění" (tím že léčí, ano). To může být proti některým hrdinům užitečné.

 

Cíle Soldiera jsou především Pharah. Stačí trochu umět mířit a zemře dřív, než se naděje. Dalším dobrým cílem jsou supporti, protože nic nevydrží a jejich smrt nepřátelkému týmu velmi uškodí. A jinak cokoli, co může zabít. Sám, nebo s podporou týmu, si poradí s kýmkoliv.

Roadhog co inhaluje léčení je výborný cíl. Stejně tak cokoli dalšího, co se nehýbe. Bastion, Torbjörnova věžička, Symmetřiny ultimátní stavby, to vše umře snadno a rychle.

Proti pohyblivým hrdinům, jako Tracer, nebo Genji, může být obtížnější bojovat. V případě nabité ultimátky však nemají velkou šanci.

 

Kdy picknout Soldiera?

Možná by otázka měla znít: "Kdy nepicknout Soldiera?" Díky přesné mušce je odpovědí, případně univerzální odpovědí na Pharah. Má přesnou, rychlou a silnou střelbu, aby si poradit s vybranými cíly. Může fungovat jako poloviční (možná čtvrtinový) support. Například Lúciův pasivní heal není, co býval. Jednou za čas může aktivovat boost, podruhé za čas může Soldier praštit o zem s lékárničkou.

Na mapách typu Control se dá tato synergie využít dobře.

Samozřejmě, pokud je tým plný Hanzů a Offense hrdinů, už nemusí být Soldier nejlepší volbou, ale jinak se jedná o opravdu univerzální pick.

Co pokud neumíte mířit?

Ideální je, pokud "antipharah" může zastat i někdo další z týmu. Soldier bude plnit svou roli alespoň psychologicky. Herní styl se dá přizpůsobit, aby bojoval spíše na střední vzdálenost. Sice nebude hráč trefovat permanentně hlavu, ale stále bude pro tým užitečný. Chce to trochu lépe pracovat s ultimátkou a... alespoň se hraním Soldiera mířit naučíte.

Při šikovném flanku lze snadno zabít supporty a ještě utéct do bezpečí.

Mnoho hráčů očekává od Hrdinů jednu konkrétní roly. Overwatch je dost univerzální hra, aby hrdinové mohli být hráni různou sortou hráčů.

 

Video

Jako další způsob, jak se Soldiera:76 naučit, máte zde video od youtubera Fredy9889. Dnes možná trochu složitější na jazykové dovednosti.



Naposledy upravil/a Kizuoto 21.12.2016 v 21:11:06.

Možnosti
Diskuze
Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet

Hodnocení
Líbí se Vám tento článek od tohoto autora? Ohodnocením autora nám pomáháte zlepšovat kvalitu článků.
O článku
Kategorie Hrdinové
Autor článkuKizuoto
Zdroj článku odkaz
Pomocný autorNení
O autorovi

Kizuoto
Josef Mikoláš

Kizuoto je autorem 27 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.