link

Patch 1.71 a nevypsané novinky

Hook 2.0 vs Hook 1.0

Věc, na kterou spousta hráčů čekala jak na smilování boží a když konečně přišla, ozývají se hlasy nelibosti, jak bude Roadhog úplně nehratelný. Podobné stížnosti padly i na velké nerfy v minulosti. Jmenovitě: McCree, když mu snížili dmg; Genji, když přišel o triple jump a dobu trvání ultiny; Hanzo, když přišel o ohromné hitboxy šípů; Lúcio když mu snížili rychlost i heal...

Celkově vzato nerfy neměly na nehrání hrdinů až tak dramatický dopad. Zato konkurence, například buffnutí Soldiera na úkor McCreeho, tam už byla změna hratelnosti hrdinů pocítitelná víc.

Technicky vzato se ohledně Roadhoga nejedná o nerf, ale o rework. V něčem oslabí a v něčem posílí. Ale nejprve, jak fungoval vůbec starý hák, že byl/vypadal tak moc zabugovaně a nenáviděně?

 

Hook 1.0

Nezajímá-li vás, proč a jak je původní Roadhog zabugován a těšíte se spíše na novinky, tak tuto část přeskočte.

Pokud Roadhog někam vymrštil hák, pak se kontrola, zda-li cíl vidí, neprováděla z Roadhogových očí. Ač se jedná o příjemnou kontrolu pro hráče, nepůsobí taková úvaha moc realisticky. Proto byla kontrola prováděna z místa jeho háku, což je od očí u takto velkého pašíka daleko.

Hák měl velký hitbox ve tvaru dveří. To znamená, že mohl zahákovat i hrdinu, který nebyl fyzicky vidět. Nehybný Roadhog mohl háknout nehybný cíl třeba za plotem, nebo za rohem.

Co ale nejvíce přispívalo pocitu zabugovanosti (oprávněnému/neoprávněnému nechme na čtenářích) byl tickrate serverů. Roadhog zahákoval hrdinu, kterého ještě viděl, server ho téměř neviděl a hráč byl přesvědčen o svém bezpečném schování za překážku.

Zvláště způsob přitahování byl (v běžné hře stále je) dost nešikovný. Přitáhl svého protivníka z místa, kde ho zahákoval. Což nemuselo být místo, kde se hrdina v danou chvíli nalézal. Například Genji se nechal zahákovat, někam se přesunul a poté se vrátil zpět aby mohl být háknut k Roadhogovi. Zvláště patrné to bylo ve chvíli, kdy cíl stál v hloučku nepřátelských Roadhogů, kteří všichni najednou pomocí háku vytvořili živé jo-jo.

Posledním neduhem háku bylo, že nepřitahoval přímo před Roadhoga. Nejen že výsledný přítah závisel na tíze a vzdáleosti cíle, ale občas byl Roadhog natolik horlivý, že cíl přitáhl za sebe.

 

Hook 2.0

Pokud je protivník zahákován a není v okamžiku přítahu vidět, pak není přitažen. Kontrola tohoto výhledu již není z pozice háku, ale z Roadhogových očí. Tedy pro hráče to bude mnohem snazší na kontrolu.

Výhodou je, že hák vždy přitáhne cíl přímo před Roadhoga, bez ohledu na vzdálenost, nebo velikost cíle. Tedy mnohem snadněji kohokoli zabije. Pro hráče se tedy bude jednat o stabilnějšího hrdinu.

Top hráči tím oslabí, protože nebudou moct využívat krásných triků, které pilně trénovali. Takových, které oceňoval celý all-chat.

 

Nový hák zachytí méně cílů, ale když už někoho chytí, bude to mít silnější dopad. To v praxi znamená, že Roadhog na vrcholu žebříčku trohu oslabí, ale posílí slabší hráče. Stále bude hratelný a užitečný, jen se budou muset hráči trochu přizpůsobit.

 

Patch 1.71

Většinou, dostane-li se patch do PTR, dostane se v nezměněné podobě (původní zde), vyjma odstranění bugů, do hry. Nicméně současný příspěvěk na fóru, kde byl další patch oznámen, upravuje některé další aspekty hry. Jedná se o další úpravu hooku, další nerf pro Anu a buff pro Sombru.

 

Roadhog

Přidány další kontroly zraku (line of sight) ve směru doleva/doprava pro potenciální cíl. To znamená, že by mělo být snazší háknout někoho na půli cesty ze dveří, nebo za tenkou tyčí atd. Tedy pokud se cíl pohne za tenkou tyč, nebo pařez, nebude stále uvolněn.

Zahákované cíle jsou silněji zpomaleny než doposud a to i ve vzduchu. Je tedy méně pravděpodobné, že poskakující cíl vyklouzne z háčku.

Opravena chyba, která umožňovala se otočit a přitáhnout cíl na místo původně za Roadhogem.

 

Ana

Doba trvání Biotic Granade snížena z 5s na 4s.

 

Sombra

Hack Cooldown byl snížen z 12s na 8s.

 

Skryté změny

Jednou z pěkných změn která je v PTR spolu se změnou Roadhoga, je Lúciúv buff. Nové má v ovládání možnost zapnout si "jízdu na stěně pozpátku". Jelikož je tato možnost dobrovolná, tak by byla škoda pro každého hráče hrajícího Brazilckého DJ, aby mu tato změna unikla.

Při výběru hrdinů je vidět nové tlačítko: "Join the Team voice chat." Drobnost, ale potěší.

Další změny, které provází nejen poslední jeden patch, je zvětšení zásoby hlášek jednotlivých hrdinů. Při hře tak je vhodné dávat pozor na to, co hrdinové říkají. Jak jsme vás informovali, blíží se hlášky na Valentýna. Ale hlášek ve hře je mnohem víc.


Chcete si povídat o Overwatch? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

manuel 03.01.2018 16:57

Prvý raz čítam/počujem o wall-ride dozadu, keby to viem skôr tak to by bolo...
PALEC HORE!!!

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet