Defense - Counteři

  guide    counters    counteři   

Co je counter?

Tato otázka zazněla u předchozích článků a dnes bude opět zodpovězena jinak. Counter je všeobecná představa o tom, jaký hrdina má "papírově" výhodu proti někomu jinému. Ať již přímo pro zabití, nebo zneschopnění. Counter může také znamenat, že je hrdina od protivníka těžko zabitelný.

Jak bylo pokaždé řečeno, více záleží na hráčově umu, než na tom všeobecné představě. Proto může být představa hráčů rozdílná od pojetí tohoto (nebo jiného) článku. Osobní zkušenost bude lepší, než pouhý graf vazeb. Pokud hráč neví, jak svého protivníka zcounterovat, pick se neukáže příliš účinný.

PS.: V posledním článku bude sekce věnována komentářům čtenářů a bude podrobněji probrány interakce, u nichž se projevil nesouhlas, nebo doplnění informací.

 

Defense hrdinové

Jak definovat Offense hrdiny je vcelku snadné. Tanci by obecně měli být hrdinové, co jsou schopni schytat damage za tým. Jak definovat Defense hrdiny je poněkud složitější. Jedná se o jakési černé koně, kteří jsou příliš zvláštní pro jiné kategorie. Lze je například definovat jako pomalé hrdiny těžící z toho, že soupeři musí dojít blíž. Jakákoli definice však nebude úplná, neb některý z hrdinů bude vyčnívat. Většinou to bude Junkrat.

 

Bastion

Naprosto neuvěřitelně velký damage a drsňácké hlášky dělají z tohoto omnica miláčka davů. Každý kdo v No Limits potkal alespoň 4 tyto fešáky ví, kde se vzala nenávist k těmto symbolům Omnic Crisis. Jeho neuvěřitelná síla je vyvážena ohromnou zranitelností.

Silný proti:

Bašta je silná (dobře, tohle je dobrý příklad toho, proč se jména nepřekládají) proti komukoli, kdo zůstane dostatečně dlouho před roztočenou hlavní. Je schopný zabít cokoliv a občas je picknut pouze pro překvapení soupeřů, nebo zničení bariér. Pokud může střílet téměř ze spawnu, může jen vystrašit nepřátele a rychle se změnit. V každém případě se jedná o hrdinu, kterého nikdo nechce mít nečekaně v zádech a s kterým je třeba počítat.

Reinhardt - Pokud venčí svůj štít středem ulice, stačí pár okamžiků, aby o něj přišel. Pokud vystupuje zpoza rohu s plánem chránit svůj tým, přijde o štít dříve, než Bastiona uvidí. Reinhardt bez štítu je jen velký cíl obklopený několika malými.

Winston - Jeden velký skok do neznáma, jeden velký zásobník plný olova. Chudák opičák si nepomůže ani vytvořením ochranné bariéry.

Zarya - Bublina o její nezranitelnosti splaskne s elegancí rozlitého bublifuku

Noobs - Boo boo doo de doo

Slabý proti:

Bastiona counteruje téměř všechno. Základní strategie je vykouknout zpoza rohu a poslat pár ran správným směrem. Toho mohou dosáhnout McCree, Snipeři, Tolbjörn, Soldier, Pharah... když na to přijde tak i Mercy. Bastion se uprostřed boje přesouvá obtížně a kvůli své pověsti je jedním z primárních cílů. Krom této základní protistrategie existuje několik hrdinů, které se vyplatí rozepsat podrobněji.

Genji - Nejoblíbenější a nejprofláknutější counter na Bastiona. Nějakou záhadou stále funguje kombo "stisknu tlačítko a ty spácháš sebevraždu". Nějakou záhadou z toho důvodu, že tento skill má velmi silný zvukový doprovod. Deflekt trvá přesně stejnou dobu, za kterou Bastion přebije, nebo zamává. Naštěstí se nejedná o jediný trik v Genjiho rukáv... kovovém nátepníku. Může poskakovat kolem jak nakofeinovaná veverka, může vykukovat zpoza rohu a střílet přesnou střelbou, nebo se připlížit k jeho slabému místu.

Junkrat - Nemusí vidět svého protivníka. Případně může přiletět z nebe a... umřít na něj. Cokoli co funguje. #JunkratStyle

Roadhog - Výhodou Bastiona je kempování ve výhodné pozici. Jeden hák ho rozloží a vytáhne z výhodné pozice. Následující výstřel podporovaný týmovou nenávistí ho rozloží tak, že by ho ani Tolbjörn neposkládal.

D.Va - Sice ho nezabije, ale zničí veškerý jeho útočný potenciál. Spojenecký tým se pak o vražednou turretu může postarat. (Pokud je D.Va vylouplá z MEKA, je její pistole také dobrou odpovědí.)

Ana - Jednak má výhodu jako sniper, druhak má výhodu čímkoli dalším. Granát může znegovat jeho léčení, ale především Sleep Dart udělá na libovolnou vzdálenost z velké hrozby jen dřímající nebezpečí.

Reaper - Šikovná flanker se dostane za Bastiona, k čemuž mu může dopomoct mlžný přesun. Další kandidát na "nechci tě mít v zádech".

Tracer - Prokličkovat se otevřeným prostorem a postavit se za něj. Každý správný flanker by to měl zvládnout.

Sombra - Stejně jako Tracer ví, jak vypadá jeho slabé místo. Krom střelby ho může i rozložit.

Komba:

Krom Winstona se může alespoň v omezené míře postavit Bastionovi téměř kdokoli. To je důvod, proč je obtížné jej zahrát skutečně dobře. Aby byl Omnic opravdu efektivní, je jeho spolupráce s týmem nezbytná. Nebo musí hrát proti poslednímu ze zapsaných slabých protivníků.

Reinhardt&Mercy - Toto kombo může být stejně silné, jako slabé. Pokud se tato trojice postaví někam do pozadí, znamená to mít 2 hrdiny pouze pozorující hru, zatímco pouze Bastion něco dělá. Jeden šikovná flanker pak může zabít hned 3 hrdiny. Na druhou stranu například při útoku, Bastion by stejně seděl na Payloadu, Reinhardt před ním stál a Mercy by byla minimálně pořád po ruce. Zabít Bastiona za štítem je o něco těžší, než pouze za rohem. Zabít Bastiona léčícího se, zatímco střílí, také není nic příjemného.

Mei - Toto kombo zahrnuje kritický element: Týmovou domluvu. Díky ledové stěně může vykouknout turreta z míst, kde by ji nikdo nečekal. Případně číhat na opravdu prapodivných místech.

D.Va - Víceméně může zastoupit Reinhardta, nebo podpořit. Může stát daleko, aby zachytila všechny projektily. K tomu se dá říct jen jedno slovo: "Exterminate." (Ale můžete si ho říct hned několikrát.)


 

Snipeři (Hanzo&Widowmaker)

Oba snipeři třídy Defense mají víceméně stejnou roli. Stát někde daleko a zastřelit, co se dá. Jsou protivníci, proti nimž je vliv obou hrdinů totožný. Jejich rozdíly jsou rozepsány později.

Silní proti:

Čím méně se to hýbe, tím lépe se to dá trefit. Pokud to má málo životů, umře to rychle. Oba snipeři se mohou bránit na blízko a oba mají své zvláštní triky, které spíše reflektují výhodu na mapě, než "papírovou" výhodu.

Supporti - Tito hrdinové nebývají moc pohybliví. Stačí je trefit do hlavy a padnou. (Ano, tento článek předpokládá schopného Hanza. I tací existují.)

Snipeři - Osvědčenou válečnou technikou je proti sniperům nasadit snipery. Nejinak je tomu v Overwatch.

Turrety - Ať již se jedná o rozloženého Bastiona, nebo o trpaslíkovo "děťátko", stačí pár ran z bezpečné vzdálenosti.

Offense - Pokud to je sniper schopen trefit, je to schopen zabít. Chytří snipeři trefí i neviditelnou Sombru, nebo prohánějící se Tracer. Zde záleží na schopnostech hráče a jejich předvídavosti.

Roadhog - Pokud jsou snipeři z dosahu háku, jedná se o chodící cíl, který daleko neuteče. Minimálně se hodí k nabíjení ultiny. Pokud Hanzo vhodně trefí tříštivý šíp, udělí překvapivé zranění a s potetovaným pašíkem si poradí o něco rychleji.

Pharah - Každý s přesnou střelbou je považován za countera Pharah. Widowmaker ji zastřelí jednodušeji, ale i Hanzo by toho měl být schopen.

Slabí proti:

Snipeři - Viz. silné stránky, žádné překvapení.

Winston - Je to pták? Je to letadlo? Ne, je to t-t-t-t-teesla c-cano-non...

Reaper&Tracer - Pokud se dokážou dostat do zad sniperů, mohou se jich zbavit. Udělat to ale nenápadně, bez hlučného přesunu, to může být obtížné. Nepozorný sniper je přeci mrtvý sniper.

Junkrat - Může zafungovat jako flanker, nebo střílet pod neviděným úhlem. Tento hrdina se dá snadno podcenit.

Komba:

Widowmaker nemá žádná výrazná komba, wallhack pro celý tým je velmi mocná schopnost, ale klasická komba jsou maximálně tak boost od Mercy. Deathmark od Zenyatty není žádné unikátní kombo. Každý by měl střílet do označeného cíle.

U Hanza se díky drakům (nebo vlkům) dá kombit více.

Zarya - Jedno z nejoblíbenějších komb s Hanzem. Gravitační studna a střela, která projde štíty. I Hanzo s mizernou muškou by toto měl zvládnout trefit.

Soldier - Minikombo fungující především s vlky. Soldier se může skrze "Ryuu Ga Waga Teki Wo Kurau" proplížit do nepřátelského prostředí. Sám je špatně vidět, ale může si zapnout k míření pomocná kolečka, tedy střílet víceméně poslepu. Takový flank středem může kdekoho překvapit.

Rozdílnost Hanza & Widowmaker

Hanzo umí vystřelit a skrýt se dříve, než šíp dopadne. Widow umí střelit dlouhou střelu pod podvozkem aut. Hanzo vidí častěji za roh, Francouzska zase umí pokrýt přístupovou cestu proti flankerům. Dračí bratr je sniper, který umí střílet i za roh, pavoučí dívka zase umí vyletět vysoko do vzduchu a střelit z míst, kam se odváží jen Pharah.

Pro zajímavost, Hanzo byl původně Offense hrdina. A ještě původněji byl Genji i Hanzo jednou osobou. Uvažovat o Sniperech pouze "obranně" může být kontraproduktivní.


 

Junkrat

Tento unikátní hrdina je běžně schopen střílet za roh, připravovat pasti, flankovat a pro své nepřátele schovává překvapení i po smrti. Vlasy jsou pak důkazem jeho zapálení pro věc.

Silný proti:

Junkratova střelba je velmi pomalá. To může být nevýhoda, ale především, je to unikátní výhoda. Soupeři mohou snadněji do střelby naběhnout, především v úzkých uličkách. Také umí znehybnit protivníky, odhazovat je a především způsobovat vážná zranění. Díky plošnému útoku si nabíjí ultinu opravdu rychle, takže rozhazuje pneumatiky, jako by s sebou celou hru tahal auto na auta... na auta.

Tracer - Vyběhaná Britka se sotva dívá, kam šlape. Snadno si tak v zápalu boje, nebo turistické procházky, šlápne do pasti na medvědy. Stačí pak granát, nebo odpálená mina a odebere se do věčných lovišť... kousek po kousku. S damage boostem stačí jeden granát, bez boostu stačí jeden zásah do zraněné cestovatelky časem.

Mei - Jeden z lepších counterů na Mei. Pokud se odebere do stavu ledového, jest kolem její "skleněné" rakve rozeseta zahrada otrávených jablíček. Probuzení má za následek... řekněme škodolibou radost. Případně lze její nanuk ozdobit pastí, aby neutekla po rozmrznutí moc daleko. Navíc se pohybuje pomalu a dá se tak snadno trefit. Stěnu lze prostřelit dříve, než vyprší její životnost. Junkrat si s Mei opravdu umí... popovídat.

Symmetra - Junkrat umí vyčistit místnost plnou sentryn jednou hozenou minou. Dále může použít past jako návnadu a odhalit tak umístění věžiček. Co se týče interakce hrdinů, její síla spočívá na kontaktní vzdálenost. Junkrat může pomocí miny vytvořit vhodnější vzdálenost pro boj. Pokud se snad nechá od Symmetry zabít, je to na vzdálenost "pohleď na mé umírající tělo", tedy opět výhoda pro Junkrata.

Reinhardt - Jeden zásobník znamená zničit víc, jak čtvrtinu jeho štítu. Se spojenci z týmu, případně s minou se jedná velice snadno o polovinu životnosti. Co je ale zajímavé jsou další interakce. Past na medvědy snadno přeruší Reinhardtův charge, nebo zpomalí jeho postup se štítem. Nastražená mina snadno vznese Reinhardta do vzduchu a odhalí tak nechráněné ovečky. Další interakce je ultina, Reinhardt se může proti Rip-Tire bránit jen obtížně.

Věžičky - Pár dobře mířených ran a Bastion, nebo Tolbjörnův masterpiece půjdou pod kytičky, aniž by viděli strůjce svého osudu.

Slabý proti:

Každý, kdo si to dokáže s Junkratem vyřídit bezpečně rychle, nebo dalekonosně, je jeho dobrým protivníkem.

Pharah - Pouze Junrkat s nesmyslně dobrou muškou může létající bojovnici konkurovat. Jinak si mladá Amari drží až příliš velkou výhodu. Na druhou stranu, kdo by chtěl létat věčně?

Genji - Baseballový fanoušek si s nadhazovačem umí dobře zahrát. Tento efekt jde vylepšit o ruskou ruletu, kdy si dva Genjiové přehazují horký brambor. Zajímavá interakce je pak mina. Odražená mina je stále odpálitelná Junkratem, ale zraňuje druhý tým. Je to způsob, jak může hrdina přímo zabít člena svého týmu.

Zarya - Obecně uznávaný counter na odpadovou krysu. Stačí se zabublinkovat a nabít zbraň. Na druhou stranu, bez bubliny si musí dát Zarya trochu pozor. Navíc stačí výstřel a mina, aby bublina splaskla.

McCree - Na větší vzdálenost má kovboj lepší mušku. Na blízko pak, pokud se oba plíží uzavřenými uličkami, vyhrává flashbang. Na druhou stranu, pořád vyhrává něco, co bouchá.

Reaper - Proti nebezpečí bojuje mlhou.

Komba:

Mercy - Jedná se o známé kombo Pharah + Mercy, jen trochu jinak. Lépe se spamuje.

Snipeři - Widow umí pokrýt přístupovou cestu, aby mohla odstřelovat bez náhlého přepadení. Junkrat může pokrýt o jednu cestu navíc, u Hanza tedy 0+1.

Roadhog - Kombo "výstřel + hák + past + mina + druhý výstřel + úder" nevydýchá ani tank. Spřátelený průstřel bodyguardova těla, v případě zahákovaného protivníka, také udělá své.

Winston - Snadno postrčí svého protivníka do pasti a pak jej usmaží skrze bariéru. V případě protivníka chyceného do bariéry ho lze pohladit rudou packou, aniž by byl odpálen přes celou mapu. (Toto kombo by do článku nebylo zahrnuto, pokud by nebylo na oficiální kartičce hrdiny. Spíše se jedná o snahu vysvětlit, proč je obrázek opičáka na Junkratově karttičce.)


 

Mei

Důvod, proč si mnoho čtenářů otevřelo tento článek. Jak se vypořádat s touto modrou ďáblicí, k čemu je vůbec dobrá, proč ji tolik lidí nenávidí. Tato hrdinka je celou svou podstatou antipohybové podstaty. Jelikož je hra omezená časem, je každá získaná vteřina ceněným přínosem.

Také je to jediný hrdina, co umí potopit své spolubojovníky. Nešikovná stěna jim odřízne únikovou cestu, nebo zničí pečlivě připravenou ultimátku. Lepší hráči však využívají pouze její výhody.

Silná proti

Mei je sama málo pohyblivá. Tuto svou (ne)oblibu je schopna rozdávat téměř vším, co dělá. Navíc umí střílet přesně do dálky, rozdělovat pozice nepřátel, krýt se proti kdečemu pomocí stěn a nebo se znesmrtelnit. Krom získávání cenných vteřin si pak umí velmi dobře poradit s některými hrdiny:

Lúcio - Dokáže mu zadřít ložiska. Jedna darovaná zmrzlina a dredař je následně poslán domů se zmrzlým mozkem.

Genji - Odstranit jeho mobilitu je rozsudkem smrti. Zeď si v určitých situacích poradí s jeho brzkým útěkem. Vhodně zahraná zeď si poradí i s jeho horolezectvím.

D.Va - Další hrdina co se u přežití spoléhá na negaci projektilů. Opět něco, s čím si Mei neláme hlavu. Stěna může zablokovat únikovou cestu. Smrt pak přichází obvykle rychle v podobě ledu a čehokoli dalšího, co má TeamMei po ruce.

Reinhardt - Ať už se útočí, nebo brání, bývá Reinhardt v první linii. Postavit těsně za něj stěnu pak rozdělí nepřátelský tým na Reinhardta a zbytek. Jakmile nemá kam ustoupit, stačí proběhnout jeho bariérou a zmrazit ho. Pokud ho neustřílí Mei, pak spojenecký tým si nenechá tuto příležitost ujít.

Mercy - Chudák holka, dokáže ji (a chce) zabít snad cokoliv. Stěna ji oddělí od pacienta. Zbytek je na nevůli počasí.

Slabá proti:

Velkou výhodou klimatoložky je schopnost znanukovatět. Pokud zemře dřív, než toto zvládne, pak je celá práce hotova. Druhou velkou výhodou je její zmrazování. Pokud ji není ani toto dovoleno, jedná se o vhodný counter na roztomilou.

Pharah - A kdyby rakety nestačily, může Mei prostě odhodit do jámy.

McCree - Jeden Flesh a pak Bang.

Snipeři - Podobně jako Reinhardt může postavit bariéru, aby tým proběhl do bezpečí. Na druhou stranu, jedna rána do hlavy a je konec.

Bastion - Největší síla stěny je, že brání protivníkům dlouho v postupu. Bastion ji prostřelí tak rychle, jako by tam ani nebyla. To se dá vylepšit šikovným položením stěny nikoli na šířku, ale na délku. V konkrétním směru pokryje střelbu trochu déle. Přesná střelba Mei z ní ale činí hrozbu pro Bastiona. Vykouknout zpoza rohu, vyhodit rampouch a zalézt.

Reaper - Mei nemá moc životů a je pomalá. Těsně před smrtí se sice může zledovatět, ale Reaper se zase může těsně před zmražením zmlhovatět. Kill it before it lays eggs.

Junkrat - Hodit se k ledu je v případě tohoto protivníka velmi nešikovná strategie. Probudit se do granátového podloží není nic zdraví prospěšného.

Zarya - Nejdůležitější efekt bariér (v tomto případě) není dočasná nezranitelnost, ale odstranění debuffů. Mei tedy nemůže nikoho zmrazit rychle, což je asi 90% její síly na blízko.

Komba:

Hanzo - S lukostřelcem není úplně snadné trefit pohyblivý cíl. Na druhou stranu pro někoho není snadné trefit ani nehybný cíl. Hlavní je, že v případě nanukatizace se nemohou nepřátelé bránit a například zmražená Mei se nemůže zmrazit, aby takový útok přežila. Aneb boj ledem proti ledu.

Reaper - Když to dýchá, dokáže to zabít. A když se to nebrání, dokáže to zabít rychleji. A co teprve brokovnicový tanec mezi sochami?

Lúcio - Zmrazí i to, co by jinak uteklo.

Ana - Dříve pomáhal Nano Boost i s rychlostí, nyní toto kombo udeřuje silou minulosti jen s Brazilcem v zádech. Přesto, běžící Modrá je smrt něco, co minimálně podkope morálku nepřátel.


 

Torbjörn

Největší výhodou Torbo...Tjorb... trpaslíka je v tom, že dokáže být na dvou místech najednou. Například mrtvý a zároveň uhrávat POTG (na rozdíl třeba od Symmetry, Junkrata, nebo (ne)šikovně zahrané D.Vy). Dokonalý aim věžky je předurčen k ztrpčování života flankerům.

Zbraň trpaslíka je až překvapivě účinná a armor packy mohou podporovat především slabší členy týmu.

Silný proti:

Šikovně postavená věž dokáže potrápit jakéhokoli nízkoživotového hrdiny, nebo i víceživotového, ale zaměstnaného. Navíc může inženýr často měnit svou pozici i věžky, aby to flankeři neměli tak jednoduché. Většinou se staví věžka někam s přístupovou cestou, aby mohla být zpoza krytu opravována. Střílení do nehrdinských věcí již nenabíjí ultimátky, je tedy možné s věžkama "spamovat". Někteří vousáči staví své věže na opravdu kreativní místa.

Tracer - Flanker žíjící z pobíhání po prostoru. Sice může nadávat, že by věžka měla dostat report za aim, ale to jí nebude nic platné. Turret velmi dobře omezuje pole její působnosti. Lena tak musí svou pohyblivost uzpůsobit vůči nebezpečným oblastem, nebo se může proflankovat až k věžce.

Lúcio - Tento hrdina poskakuje všude, kde se dá, aby zabránil svému zabití. Věžce je to jedno, prostě po něm stále střílí, kamkoli se hne.

Winston - Na dálku si s trpaslíkem ani věží dobře neporadí, na blízko to také není nic snadného.

Mercy - Pokud se jí na hrudi objeví laserový zaměřovač, brzy podlehne soustředěné střelbě. Zvláště léčitelka hodně poletující mezi pacienty je ohrožená.

Slabý proti:

Zde je to složité podobně, jako s Bastionem. Samotné věžky se dá zbavit snadněji, než Omnica. Na druhou stranu stále zůstane trpaslík a ten funguje trochu jinak. Například může z jedné strany narafičit věžku, aby zaměstnal Reinhardta, a z druhé strany přiběhnout s brokovnicí. S tímto přístupem a s podporou svého týmu se dokáže trpaslík vypořádat i s překvapivými soupeři. Následující výpis vychází ze základní představy o jeho dovednostech.

Zarya - Free charge, Siberian bear approved.

Soldier - Opravovat poničenou věžku pod jeho ostřížím zrakem může být velmi bolestivé.

Junkrat - Víceméně to samé, co u Soldiera... až na ten ostříží zrak.

Pharah - Kdyby náhodou opravoval věžku moc rychle, může jej ještě odhodit. Většinou funguje vykukovací kombo dostate dobře.

Reinhardt - Štít. Ten chlap má sice i kladivo, ale štít dělá Reinhardta tím, čím je. To a možnost střelby spojenců.

D.Va - Oproti Reinhardtovi si může pro věžku snadněji dojít a zničit ji. Ultimátka pak není hrozbou jen pro nepohybující se věžku, ale i pomalu se pohybujícího trpaslíka.

Sombra - Šikovná Sombra umí Hacknout i věžku, která není na nikoho zaměřená. EMP je pak způsob, jak zabezpečit cílovou oblast.

Komba:

Né každý hrdina se pickuje právě proto, že je dobrý proti něčemu konkrétnímu. Jsou i hrdinové, co posilují jiné členy týmu. Trapslík je někde na půli cesty.

Tracer - Byť si tato dívka Recalem neobnoví žluté životy, je její schopnost přežít s armorem výrazně zvýšena.

Reinhardt - Stát před věžkou a chránit (nejen) ji pomocí štítu činí z tohoto výdobytku moderní technologie těžší cíl. Například při útoku je tato strategie občas k vidění. Minimálně odhaluje nepřátele na dohled.

Healeři - Každý healer je vděčný za ochranu od svého týmu. Navíc pasivní? Podporujte své Supporty, oni se vám odvděčí.

Zarya&Symmetra&Zenyatta - Armor se přidá mezi životy a štít. Připravit tak obě dívky (a Omnica) o přidané životy je mnohem složitější. Symmetra navíc umí se Shield generátorem dělat divy.

Snipeři - Spíše než o kombo se jedná o zajímavou techniku. Laser z věže je vcelku výrazný. S trochou pozornosti tak získá sniper dobrý přehled, pokud je mu Wallhack málo.


 

Související články

Jak counterovat Offense

Jak counterovat Tanky

 

 

Naposledy upravil/a Kizuoto 22.01.2017 v 16:20:34.

 

 

Diskuze

sterakdary 13.12.2016 16:21

sterakdary 13.12.2016 16:20

jak mužu hrát

sterakdary 13.12.2016 16:20

jak mužu hrát

sterakdary 13.12.2016 16:20

jak mužu hrát

sterakdary 13.12.2016 16:20

jak mužu hrát

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet