Offense - Counteři

Kdysi se na Twitteru PlayOverwatch objevila série obrázků k jednotlivým hrdinům. Ukazovali jejich silné i slabé stránky a tvořily pěkný základní přehled. Bohužel se posledním dvěma hrdinům tohoto vyobrazení nedostalo.

 

Co je counter?

Ač na první pohled banální otázka, je třeba ji zodpovědět. Counter, především v Overwatchi, není hrdina co zabije svůj cíl pouhým pohledem. Jedná se o hrdinu s velkou výhodou, kterou může ke zničení svého cíle využít.

Jinými slovy, Genji schopný sotva zmáčknou WSAD si proti chytrému Bastionovi odmítajícímu spáchat sebevraždu o Deflect neškrtne. Schopná Tracer se hrdě postaví dvěma méně zkušeným Winstonům a ještě jim ukáže dlouhý nos.

Navíc za každé situace je třeba zvážit výhody mapy, spolupráci týmů, schopnost i zvolenou strategii a mnoho dalších faktorů. Z toho důvodu není dobré brát informace v tomto (ani jiném) článku dogmaticky.

 

Hrdinové

Genji

Nejmobilnější hrdina schopný vydat se tam, kam se dosud žádný jiný hrdina nevydal. Čím schopnější je hráč, tím nebezpečnějším hrdinou se kyberninja stává. Zkušený hráč si vybírá, do které situace se zapojí a kterému nepříteli se raději vyhne.

Silný proti:

Obecně vzato je Genji silný proti málo pohyblivým cílům, nebo silným projektilovým útokům. Díky velké mobilitě si dokáže doběhnout pro kohokoli chce, například zakempené snipery.

Jeho nesmírně silný Deflect může šikovný (nebo šťastný) Genji odrazit i ultimátní schopnosti.

Bastion - Nepohyblivý (nebo pomalý) Bastion je pro Genjiho střelbu snadným cílem. Proti méně zkušenému Bastionovi stačí jeden Deflekt a jeho silná obranná pozice se zhroutí, jako domeček z karet. Schopnějšího Bastiona odmítajícího podílet se na vlastním zániku je pak třeba zabít trochu složitěji, ale výsledkem je taktéž spousta náhradních dílů.

Hanzo - Šikovný Deflect dokáže vrátit Hanzovi jeho bratrskou pozornost. Ovšem nejen Deflectem živ jest Genji.

Stačí šikovné oběhnutí a následná konfrontace na blízko. Hanzovou jedinou šancí na útěk je přelézt stěnu... což ovšem zvládají oba bratři.

Widowmaker - Víceméně stejné důvody, jako u Hanza. Její útěková schopnost je na delší vzdálenost, ale jeden Swift Strike a znovu se jedná o kontaktní souboj v němž je kyberninja o něco lepší.

Zenyatta - Nepohyblivý support s málo životy. Genji ho dokáže vyřídit rychleji, než by řekl "Ryūjin no ken o kurae." (A pokud to náhodou řekne, pak je jeho život bývalého mistra vážně ohrožen.)

Mercy - S Mercy je situace o trochu složitější, neboť při dobrém rozestavění jejích spolubojovníků (nebo jejich mrtvol) má vcelku dobrou pohyblivost. Nicméně stačí na ni skočit ve chvíli, kdy vyčkává na vhodné oživení. Pokud je v blízkosti všech svých společníků, také nemá moc kam utéct. Na druhou stranu, pokud se přesouvá pomocí svého letu, je velmi předvídatelným cílem.

Soldier: 76 - Tato postava se orientuje na konzistentní rozsévání zranění. Stačí mu jen dát ochutnat jeho vlastní medicínu. Navíc je poskakující Shimada jeden z nejtěžších cílů na zasáhnutí, proto si schopný Genji dává šestaedmdesátku k snídani.

Slabý proti:

Každý, kdo dokáže obejít Deflect, nebo omezit Genjiho výjimečné pohybové schopnosti si s ním umí poradit.

Zarya - Její bariéry dokáží zpomalit ninjovo vražedné šílenství a zbraň (zvláště ta nabitá) ho vyřídí rychleji, než obětí Sibiřského medvěda.

Mei - Tato Elza může svým osvěžujícím paprskem udělat z Genjiho stacionární rampouch. Šikovně umístěná stěna pak zvládne zabránit kyborgovi ve Swiftu dříve, než mu dojde tělesná teplota. Chce to trochu umu, ale ledová královna si svou reputaci u hráčů nezískala nadarmo.

Winston - Tento vědec dělá ze svých cílů hromosvody a netřeba precizního dělá z Genjiho mobility jen okrasné gymnastické vystoupení. Doplněno o mohutný skok má za následek grilovaného Shimadu.

Roadhog - Jeden hook a je hotovo. Genji sice může letící hák vykrýt, ale pak se Roadhog stále může bránit brokovnici a odolným tělem.

Pharah - Díky schopnosti značnému odstupu si tato Egypťanka udržuje výhodu. Navíc nemusí ani přesně mířit. Ale ve chvíli zapnutí spravedlivé ultiny se role obrací, jeden Deflect a z mocné raketové palby zůstanou jen oči pro pláč.

Symmetra - Snažit se překvapit nepřátele z míst, ze kterých to nebudou očekávat... se může vymstít. Zvláště, pokud toto "neočekávané" překvapení bude očekáváno. Vstup do Symmetřiny mikrovlnky znamená rychlý konec. Navíc tyto nebezpečné kuličky zpomalují a dělají z akrobata snadnější cíl. Její zbraň není žádné ořezávátko a s Genjiho elektronickými obvody se vypořádá rychleji, než patch 1.3.0.2.

Reinhardt - Ohromný štít bude Shurikenům značně překážet, kladivu pak nebude překážet Genji. Pár pádných zásahů a Genji nebude drsnější, než vanilkovej pudink. Nehledě na fakt, že stařík nechodí nikdy sám, takže nebezpečí je o něco větší.

Komba:

Co se komb týče, je Genji vděčný charakter. Jeho ultina může těžit z dalších ultin, jako Zenyatta (nesmrtelný útočník), Zarya (líný útočník), Ana (naštvaný útočník), Mei (ničitel soch), nebo třeba šikovná domluva s McCreem, kdy si Genji počká, až mu všichni zalezou za jediný úkryt v okolí poskytující ochranu před poledním sluníčkem.

Nejčastěji se kombinuje právě s Anou, nebo Zaryou. Ty sadističtější týmy hned s oběma dámami najednou.


 

McCree

Přijde, zabije, zamachruje drsňáckou hláškou a odejde. Tento Clint Eastwood s přesným mířením může figurovat pomalu jako no-scope sniper... plus mínus nějaký patch.

Silný proti:

Kovboj si zvládne poradit s kýmkoli, kdo nesnese kombinaci flashbangu a obsahu Peacemakeru. Také si může s pomocí přesného míření vybrat jakýkoli cíl. Jestli to zvládne i jeho hráč, to už je jiná otázka.

Tracer - jeden omračující granát, jeden headshot... ti lepší mířiči si s blinkovací Britkou poradí i bez granátu, nicméně právě malé zranění z Big Bangu (pardon... flashbangu) činí po zásahu rozdíl mezi umírající Tracer a respawnující se Tracer.

Mercy - Vždy je snadno vidět její pozice, nebo směr letu. Pár ran a hrdinové mohou zvesela umírat.

Reaper - Smrťák je silný na blízko, přibližně na vzdálenost omračovadla. Druhou velkou Reyesovou výhodou je možnost se znehmotnit a oddálit tak svou smrt. Ale v případě granátu mu je jedinou nadějí na přežití prázdný zásobník jeho bývalého "studenta."

Zenyatta - Pomalý a headshotu neodolný, snadné jako facka.

Winston - Granát, jeden zásobník, kotoul, druhý zásobník a opičák si pomalu může jít počítat diferenciální rovnice na střídačku. Sice už není McCree tak velký ničitel tanků, i tak se jedná o souboj na blízko, ve kterém má milovník doutníků trochu výhodu. Navíc na dálku se o konkurenci nejedná.

Mei - Další z otravných hrdinů, co se jen těžko může pohybovat do stran a má málo životů. Navíc její dominancí je souboj na blízko a v tom má McCree omračující výhodu.

Sporné:

Reinhardt - Někde se říká, že je McCree jeho counterem a jinde se tvrdí opak. Svým štítem se dokáže velmi účinně bránit střelbě (včetně ultimátky). Pokud McCree flankuje, leží na bedrech rytíře volba. Nechat se odstřelovat do zad, nebo se otočit a nechat se odstřelovat do zad? Záleží pak na jeho spojencích. Co se souboje na blízko týče, McCree může na vzdálenost kladiva hodit granát nad štít a tím Reinhardta omráčit, což je známý trik kterému se dá bránit. Také není problém projít jeho štítem a střílet zblízka. Ale to znamená být vystaven kladivu i rytířovým spojencům. Vše tak záleží na konkrétní situaci.

Genji - Jeden granát, jeden Deflect, kdo skončí omráčen, prohraje. Jo a na dálku může McCree svého soupeře lépe odstřelovat... asi...

Pharah - Je to pták? Je to letadlo? Ne, je to prostě cíl. Běžně se tvrdí, že McCree je counterem Pharah. Létat vysoko nad mapou znamená dělat ze sebe cíl. Na druhou stranu, Egypťanka může využít cesty, o kterých si může kovboj nechat jenom snít. A než zjistí, co ho zraňuje, pošlou rakety McCreeho do věčných lovišť.

Slabé proti:

Jednou z McCreeho největších slabit je nízká mobilita. Může se vydat jen po předem vyšlapaných cestičkách a jen složitě může kličkovat.

Widowmaker - Ať budeme doutníkomilce vychvalovat jakkoli, je Widowmaker prostě lepší sniper. Bastion - Než se McCree rozkouká, tak ho nejneoblíbenější turreta ve hře složí. Čím omezenější počet přístupových cest, tím složitější to pro muže v klobouku bude.

Zarya - Její bariéra dokáže odstranit ochránit před zraněním i omráčením. Poté, co se pistolník vymachruje, má před sebou Ruská atletka pouze průměrného protivníka.

 

Speciálně si zaslouží zmínku každý, kdo dokáže sám a relativně snadno zabránit jeho ultimátce:

Genji, Mei, D.Va, Reinhardt, Roadhog, Ana, Symmetra

 

Komba:

Kdokoli, kdo dokáže udržet nepřátele na místě, rychle zničit nepřátelské štíty, nebo vyhnat hrdiny do náruče poledního slunce.

Zarya - Hvězdná kombinace... byť je jedna z hvězd vyhaslá. Jedná se o účinnou kombinaci, ale většinou se používá jiná kombinace.

Mei - Pokud je třeba zbavit se rampouchů rychle, není třeba se ostýchat. Navíc Mei může postavit zeď, což znamená sluníčko z nečekaných míst.

Reinhardt - Štít znamená nemožnost rychle típnout McCreeho doutníček. Charge do nepřátelského štítonoše pak umožní ohlásit čas všem a nerušeně.

D.Va - Zajímavé kombo stojící na panice soupeřů. Obě ultimátky znamenají "rychlý úprk do bezpečí". Zajímavé využití (nikoli jediné) je nechat všechny uprchnout do bezpečí, zatímco budou k McCreemu zády. Pochopitelně i Defense Matrix je dobrý způsob, jak posílit McCreeho ultinu.

Sombra - Hacknout nepřátele, co si umí poradit s pravým polednem, může být dost nepříjemné. Například, pokud se všichni před poledním sluníčkem krčí za Reinhardtovou bariérou a zjeví se EMP.


 

Pharah

Nejvýznamnějším rysem Pharah je její schopnost létat (aby těch mouder nebylo málo: tráva je zelená, sůl slaná a nebe modré). Díky tomu se jedná o (relativně) snadný cíl, ale také může díky této schopnosti překonávat velmi úctyhodné cesty, čímž se jedná o nebezpečného flankera. Vždy je dobré mít alespoň jednoho hrdinu, co si s ní dokáže poradit, jinak se brzy objeví.

Silná proti:

Její síla spočívá ve schopnosti udržet si od svých soupeřů značný odstup, nebo utíkat přes překážky, které málokdo zvládne. Například podlétnout mapu pro útok i útěk.

Pokud má mapa místa, kde se dá snadno spadnout z mapy, je její odhazovadlo něco, s čím je třeba počítat.

Zarya - Dosah jejího paprsku je omezený, její tempo není vražedné, její protivníci jsou smrtící rakety, odhazovací paprsky a spravedlnost. Létající dívky z Helix Security International pracují ve dne, v noci, jejich úkolem je čistit ulice od nepohodlných protivníků.

Reaper - Pomalý a na dálku není nebezpečný. Jetpack dělá z maskovaného muže pouze černou skvrnu ve Pharařině zaměřovači.

Junkrat - Oba si libují v explozích a vertikálním překonávání překážek, ale trefit Junkratovou zbraní létající cíl je velmi obtížné.

Mei - Sekundární střelba této modré ďáblice není jednoduše zvládnutelná na přesnou střelbu, přesto není radno ji podceňovat, aby se role counterů neobrátily. A vytvořená ledová stěna půlmetr před nosem během ultimátní schopnosti také není nic příjemného. V ostatních případech raketa vyhrává nad ledem.

Reinhardt - Ohromný štít za nímž čekají nedočkaví střelci. Pokud se však provede šikovný flank, pak se jedná o klubíčko cílů.

Torbjorn - Věž může být nepříjemná, ale nikam neuteče. Pár výstřelů z dostatečné dálky, nebo zpoza rohu a poté stačí osudu věžky vystavit druhý, sice malý, zato velmi vousatý cíl.

Bastion - O něco málo pohyblivější cíl, než v případě Švédského inženýra, ale víceméně stejný postup.

Symmetra - Na dálku po vás může vrhat maximálně tak nepřátelské pohledy. Jedna raketa vyčistí zasentrynovanou oblast lépe, jak dezinfekce od bakterií.

Slabá proti:

Víceméně komukoli, kdo má dobrou mušku. Létat nepředvídatelně je obtížné a díky malému počtu životů si to lze s vzdušnou Amari vyříkat rychle.

McCree - Pokud McCree neumí mířit, nemusí se ho Pharah bát. Ale přehnaná sebedůvěra je slabý štít. Víceméně se jedná o souboj flankerů, kdo uvidí svého protivníka první, ten má větší šanci vyhrát. Na druhou stranu, McCree je schopen rychle vypálit smrtící salvu. Čím lepší je kovboj, tím větším je pro Pharah counterem.

Soldier - Další dobrý mířič schopný si rychle poradit s zamračenou oblohou. A pokud není hráč tak schopný, autoaim mu může vydatně pomoci.

Roadhog - Ač se jedná o útočníka na blízko, na rozdíl od Reapera si kontaktní vzdálenost umí vynutit. Až překvapivá vzdálenost jeho hooku dokáže z oblohy stáhnout nejednoho šikovného ptáčka.

Widowmaker&Hanzo&Ana - Snipeři. Jedna přesná rána, nebo pár méně přesných a na obloze zůstanou jenom mraky.

Komba:

Každý, kdo dokáže ochránit její létání po obloze a nebo vystavit nepřítele raketám.

Mercy - Jedno z nejznámějších dvojic ve hře. Poletující hrozba a poletující lékárnička. Zvýšení útočné síly je u raketometu opravdu cítit.

Zarya -  Slyšet: "Justice," a vidět bublinu, to je velmi nepříjemná záležitost. I pokud nemá poletucha v plánu použít ultinu, je bublinová ochrana dobrý způsob, jak udržet Pharah naživu. A že spolu ultiny obou žen krásně fungují, nad tím snad není třeba dlouho dumat.


 

Reaper

Smrťák se honosí přezdívkou antitank. Také si s liščí přirozeností vybírá slabé kusy stáda, aby se krmil na jejich duších. Co se týče způsobeného zranění, nemá na blízko konkurenci. Schopnost dostat se soupeřům do zad pak často znamená nerušený průchod nepřátelskými řadami.

Silný proti:

Cokoli, co je dost velké, aby pohltilo obrovský rozptyl jeho dvou brokovnic. Ideálně, aby se to nehýbalo.

Roadhog - Čím větší cíl, tím více toho schytá. Navíc jako jediný tank nemá žádný armor.

Winston -  Ještě větší cíl. Ani jeho bariéra nedokáže dlouho odolat.

Mei - Než zrampouchovatí Reapera, učiní tak raději slečna Mei-Ling Zhou sama ze sebe. Tím však svou smrt leda oddálí.

Snipeři - Šikovnou teleportací si lze zopakovat scénku z prvních trailerů na Overwatch.

Healeři - Jako každý správný flanker se může se supporty vypořádat rychleji, než si kdokoli začne stěžovat na nedostatek léčení. Velký rozptyl si sice žádá značnou blízkost, ale to Gabrielovi nikdy potíže nedělá. Jedinou výjimkou je Lúcio, který si umí muže v kápi nejlépe držet od těla.

Torbjorn - Stačí se k jeho věži přiblížit tiše jako stín a poté ji rozebrat. Stejně lze činit i s jejím stavitelem.

D.Va - Několik ran do její kovové skořápky a může následovat několik ran do její měkké skořápky. Jen je třeba dávat pozor na její Defense Matrix.

Slabí proti:

Reaper si těžko poradí s kýmkoli, na koho nedosáhne. Ruka pomsty je sice mocná, ale krátká.

McCree - Kde nevyhraje hrubá síla, tam vyhrají špinavé triky. Než se může Reaper z oslepujícího granátu vzpamatovat, rozplyne se jak pára nad hrncem. Na střední a velkou vzdálenost je pak jeho nepohyblivost také značnou nevýhodou.

Pharah - Šance zastřelit na dálku tuto létající ženštinu je velmi mizivá. Největší šanci proti ní má, pokud zrovna dává odpočinout svým tryskám, ale raději nechat její likvidaci na někom jiném.

Genji - Tento hrdina je příliš pohyblivý na normální duel. A když už ho smrťák trefí, Deflekt jej může poučit o sebedestruktivních účincích pomsty.

Zarya - Opět přichází dáma s bublifukem. Ač sama tankem, dokáže si s Reaperem poradit velmi efektivně. To, aby se Reaperova přezdívka nedala brát až tak doslovně.

Komba:

Brokovnice mají malý dosah. Z toho plynou výhody, nevýhody i synergie.

Zarya - Smrtelná květina, jejímž květním lůžkem je silná gravitace.

Ana - Každý uživatel nejmenovaného operačního systému ví, co znamená Modrá smrt. Reaper s Nanoboostem je víceméně něco podobného. (Lúcio v zádech a vlastní ultina pak dává vzpomenout na Beyblade)

Mei - Zde by se dalo také říct, že se jedná o modrou smrt, ale dalo by se spekulovat o barvě jejího ledu s ohledem na tým. Primárním útokem zastaví, stěnou zablokuje únikovou cestu a Blizardem udělá bezpečný prostor pro vyčištění území.

Lúcio - Díky hudebnímu doprovodu si doběhne pro jakýkoli cíl.


 

Soldier: 76

Velmi univerzální bojovník. Rychlost, přesnost, léčení... vše v pěkném očíslovaném balíčku.

Silný proti:

Rychlé nohy a velké zranění jej činí silným proti komukoli málo pohyblivému, nebo nedostatečně odolnému. Tedy skoro komukoliv.

Tracer - Jedna dobře mířená raketa a je po problému. V případě autoaimu je pak její unikátní pohyblivost jen kosmetickou záležitostí.

Pharah - Jelikož není schopna kličkovat, je to dobrý způsob na ozkoušení vlastní přesnosti. Navíc za sebou může táhnout Mercy a to jsou hned dva lákavé cíle.

Supporti - Málo se pohybující a těžko se bránící, jedna dobře mířená salva podpořená raketami a je klid. To i včetně Lucia, který se může snažit jak hranatý hopík, ale svému osudu stejnak neunikne. Jen pozor, ultina Lucia i Zenyatty dokáží znegovat samotnou soldierovu ultinu. Mercyno vzkříšení je pak kapitolou samo o sobě.

Turrety - Basion & Torbjorn trpí stejným nedostatkem. Stačí vykouknout, poslat dávku obohacenou o raketu a na zemi se válí hromada šroubků a matiček.

Sporné:

Roadhog - Tento pašík se může jeho útokům vyhnout jen obtížně a při střelbě do plynové masky pomalu ani nestihne nadýchat svůj léčivý plyn. Je třeba si jen udržet odstup od jeho háku. Na blízkou vzdálenost je pak Roadhogova brokovnice až příliš devastující. Nechat se zahákovat dokáže vytáhnout z "bezpečné" zóny.

Junkrat - Granátomet má malý dosah, ale trvá dlouho, než exploduje. Pokud se Soldier rozhodne proběhnout jeho střelbou a posbírat všechny granáty, nedoběhne daleko. V případě výhodné pozice nemusí Junkrat svůj cíl ani vidět, tehdy nepomůže ani míření s pomocnými kolečky.

Pokud Soldier vidí svého soupeře, může se s ním vypořádat velmi rychle, i na delší vzdálenost.

McCree - Jeden granát, jeden kovboj, jeden mrtvý soldier. Pokud se potkávají ve spletitých uličkách, má kovboj výhodu. Na střední a delší vzdálenost záleží na schopnosti hráčů.

Slabí proti:

Málo životů a slabší obranyschopnost při běhu z něj dělají dobrý cíl pro snipery a jiné postavy schopné dát enormní zranění v krátké době.

Widowmaker&Hanzo - Jeden dobrý zásah pošle Soldiera na delší zdravotní procházku. Pokud je Soldier nepozorný, jedná se o velmi snadný cíl. Navíc možnost vidět skrze stěny dělá moment překvapení vskutku smrtící.

Reinhardt - Než se Soldier prostřílí skrze jeho štít, můžete si uvařit kávu (ne tedy v kávovaru společnosti LumériCo). A ani poté nepadne Německý Crusaider rychle.

Zarya - Není snadné tuto dámu zlomit. Pokud schytá jen povrchové zranění, vyléčí se sama. Své supporty si ochrání a tak je ještě obtížnější ji zabít.

Komba

Rychlopalný a silný bojovník, který dokáže pročistit nepřátelské řady.

Reinhardt - Podobně jako u McCreeho se hodí být během ultimátní schopnosti kryt před nepřáteli. Pokud Reinhardt použije svou ultinu, je možné vystřílet zásobník do ležících nepřátel a zapnout ultinu až poté.

Ana - Nanosoldier je silný nepřítel. Všichni neodolní hrdinové padnou velmi rychle. S těmi odolnějšími si pak poradí zbytek týmu.

Hanzo - Naběhnout mezi nepřátele a být kryt grafikou draků, to může být zajímavá strategie. Navíc díky autoaimu není třeba soupeře vidět.


 

Tracer

Svou tvář hře propůjčila velmi mobilní hrdinka bojující na krátkou vzdálenost. Díky blinku dokáže překonávat i velmi zajímavé cesty a proto se může dostat snadno tam, kam potřebuje. Nevýhodou jí je nejnižší počet životů ve hře.

Silná proti:

Její síla spočívá v rychlém zraňování kohokoli, kdo se nedokáže včas ubránit. Dík vysoké mobilitě si může Tracer své cíle doslova vybírat.

Reinhardt - Krátký dosah jeho kladiva činí Reinhardta v podstatě neschopným proti dobré Britce jakkoli zasáhnout.

Zenyatta - Chodící cíl s pomalými projektily.

Mercy - Čím více ji bude Tracer zabíjet, tím více podkope nepřátelskou morálku.

Ana - Stačí se netrefit uspávadlem. Pokud ano, může se jednat o velmi dlouhý spánek s probuzením ve startovní lokaci. S ohledem na pomalé působení jejích projektilům je možno se Recallnout i ze smrtelné rány.

Bastion - Dostat se k němu zezadu a vysypat mu zásobník do hlavy.

Torbjörn - Tato věžka je složitější na zabití, než u jejího Omnického konkurenta, nicméně i tak se jedná o jednoduchý cíl. A samotný trpaslík je pak jen třešničkou na mechanickém dortu. Jen pozor, jeho primární zbraň je velmi silná.

Sporné

Snipeři - Zde záleží, jestli se k nim vůbec Tracer dostane. Pokud je v jejich zaměřovači, když řeší jiný problém, je s ní krátký proces.

Junkrat - Stačí naběhnout do jeho zaminované pasti, nebo výstřelu a s Tracer je ámen. Stejně, pokud zabije svého protivníka a prohlédne si jeho sebezničující se mrtvolu zblízka.

Slabé proti:

Tracer je schopna každou druhou vteřinu rozdat velké množství zranění. Pokud se proti tomu někdo dokáže bránit, nebo si poradit s její mobilitou, ať již jakkoli, ni cestování časem nepomůže jejímu přežití.

Roadhog - Není to originální, ale je to účinné: Hák, zatmívačka, applause. Navíc zabít toto prasátko není nic snadného, protože po chvíli otravování se vyléčí a to znamená další blížící se hák.

Lúcio - Velká rychlost, možnost přes stěny odskákat do bezpečí a permanentní heal dělají z Brazilce velkého soupeře.

Pharah - Těžko zabít soupeře, který se nehodlá přiblížit.

Winston - Její velký kámoš je jedním z jejích nejlepších counterů. Netřeba přesného míření a snadné pronásledování a Tracer skončí popravena jak nějaký zločinec... většinou tedy bez křesla.

McCree - Nejjednodušší způsob, jak se zbavit její mobility. Flash, headshot... pokud granát mine, pak jen pár zásahů do hlavy nebo těla, přeci jen nemůže utíkat věčně.

Mei - A-Mei-Zing

Symmetra - Zablokovat přístupovou cestu, chránit se proti střelbě a přilepit se paprskem na její uskakující tělo dělá z této Indky silnou protivnici.

Sombra - Tracer je silnější, ale pokud se nechá hacknout, není jak uniknout.

Komba:

Víceméně kdokoli, kdo dokáže odlákat soupeřovu pozornost, nebo prodloužit Tracer její životnost.

Symmetra&Tolbjorn - Pokud získá Tracer jakékoli dodatečné životy, stoupne její nebezpečnost úměrně hráčově skillu. Není to Irisvíjak vražedné kombo, ale nejen zabíjením živ jest hrdina.

Zarya - Životaschopnost v bublině a neživotaschopnost nepřátel v černobublině.

D.Va - Bylo by škoda nezmínit jedinou osobu se stejným počtem životů, jako má ona sama. Podobně jako Zarya umí i Hana prodloužit Lenin život.


 

Sombra

Nejnověji přidaný hrdina do hr je takový černý kůň. Chvíli potrvá, než se s ní hráči sžijí. Její silné a slabé stránky, včetně counterů, jsou zatím spíše spekulací.

Její extrémní pohyblivost a neviditelnost z ní činí výborného flankera a díky schopnosti vidět zraněné protivníky je velmi dobrým lovcem.

Silná proti

Jako všichni flankeři je dobrým cílem pro její munici nepátelští supporti, ale s extrémní pohyblivostí a schopností vidět oslabené nepřátele si poradí s kdejakým osamělým nepřítelem. EMP a hackování pak dělá soupeřům problémy s životy.

Healeři - hacknout nepřátelské supporty jim neznemožní léčit, ale zamezí to jejich šikovnému útěku, nebo obraně. Spousta týmů spoléhá na velmi silné ultimátky supportů, bohužel jim se Sombrou v zádech zůstanou jen oči pro pláč. Samotné EMP pak může například Mercy letící oživit spojence velmi nepříjemně překvapit

Lúcio - byť tento hrdina patří pod healery, zaslouží si samostatnou kolonku. EMP se dokáže s jeho ultinou vypořádat až překvapivě dobře. Nemožnost změnit druh hudby nebo zesílit, sníží jeho schopnosti bránit se na maximální minimum.

Reinhardt - Stačí malý hack a Reinhardt nemůže používat štít. Jelikož v danou chvíli bude pravděpodobně pod palbou a nejspíše se spojenci v zádech, bude jeho šance na přežití velmi malá. Samozřejmě lze přerušit i dlouhý charge na spojence a v případě EMP se může jednat o devastující výhodu.

Zarya - Pokud je tato Ruska hacknuta, nemůže rozdávat kolem sebe bariéry po velmi dlouhou dobu. Na druhou stranu může poskytnutím bariéry své spojence chránit, nic pak ale nebrání počkat a hacknout ji znovu.

Genji&Tracer&Sombra - zbavit pohyblivosti těchto protivníků je téměř stejné, jako je rovnou zabít.

Snipeři - Dostane-li se k nim do zad a vyprázdní-li zásobník do jejich hlav, zbaví svůj tým znační hrozby.

Bastion - Hacknutí zbaví tohoto Omnica možnosti zakempit se. Zároveň je velmi snadné se za něj dostat a prohlédnout si jeho slabé místo skrze ústí hlavně.

D.Va - Velká odolnost D.Vy patří její schopnosti Defense Matrix. Hack skrze tuto schopnost nejen projde, ale znemožní jí i odletět. Další síla Sombry může spočívat v zneschopnění D.Vy nový mech povolat.

Slabá proti

Pokud je Sombra zbavena své pohyblivosti, ztratí svou ohromnou výhodu. Ta pochází z teleportu a z neviditelnosti. Každý hrdina s velkým rozptylem má snazší šanci zasáhnout soupeře, kterého nevidí.

Malý počet životů pak dělá ze Sombry snadný cíl na rychlou eliminaci.

Hanzo&Widowmaker - Tito hrdinové můžou Sombru připravit o výhodu z neviditelnosti. Sommbra sice ví, že je detekována a nepřichází o svou rychlost, ale je mnohem snazší ji pak trefit. Navíc Widow může klást pasti,

Junkrat - Šikovně položená past (například na její teleportační zařízení) dělá divy se Sombřinou pohyblivostí.

McCree - Tento kovboj si pomocí flashbangu poradí s každým pohyblivým a otravným cílem. Pokud ji uvidí na větší vzdálenost, šikovnému pistolníkovi neunikne ani pokud se zneviditelní. Navíc hacknutý McCree je jen o málo méně nebezpečný, jak ten v plné síle.

Winston - Pokud stojí Sombra na hacknuté velké lékárničce, jedná se o nevyrovnaný zápas, ale jinak může winston znesnadňovat hackování, doběhnout si i pro blízko se portující infiltrátorku a přes jeho Teslacanon jen tak něco neprojde.

Mei - Dalekonosný (relativně) primární útok si poradí s pohyblivostí a znemožní zneviditelnění. Sombra se sice může odteleportovat do pryč, ale pak bude muset celý konflikt podstoupit znovu. Její kryospánek je pak dosti nepříjemnou schopností díky níž se může dostat z problémů a rychle opětovat palbu.

Roadhog - Velký šrotový rozprašovač a hák, díky němuž může snadno vyjádřit své názory velmi osobně. Pokud ji dostane do spárů, ani teleport nepomůže.

Pharah - Pokud už je ve vzduchu, hacknutí nijak neovlivní její schopnost létat. Dobrá vzdálenost a velký rádius výbuchu snadno zruší neviditelnost a pošle Hackerku na střídačku.

Komba

Všechny ultimátní schopnosti ve hře jsou velmi silné, v kombinaci dvou dohromady bývají doslova smrtící. EMP lze skombinovat s téměř jakoukoli schopností a snižuje schopnost soupeřů se bránit.

Zarya - Chytit protivníky do Black Hole je jen polovina úspěchu. Stále se mohou léčit, Zenyatta může zapnout experimentální povznesení a spousta hrdinů se může z gravitačního působení dostat do pryč... mno, už ne. Ani Reinhardtův štít neochrání před střelbou.

D.Va - Ozve-li se varovný signál, hrdinové se rozhodnou vyhledat nejbližší úkryt. Pokud je v okolí Reinhardt, schovají se za ním v domnělém bezpečí s tím, jak to D.Va pokazila a vyplýtvala mocnou ultinu. Jedno šikovně načasované EMP a možná i posměšný emote může celou situaci obrátit naruby.

McCree - tato kombinace funguje podobně, jako u D.Vy, jen je pro aktéra riskantnější. Zde se hodně hrdinů snaží nikoli skrýt, ale zabít hrozbu. Ale Reinhardt nebo D.Va mohou být docela překvapeni.


 

Související článek

Jak counterovat Tanky

Jak counterovat Defense



Naposledy upravil/a Kizuoto 10.12.2016 v 08:42:26.

Chcete si povídat o Overwatch? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet